Wat voor spin is dit?

Ze is ongeveen 1,5 cm qua lichaam en dan nog 3x zo lange poten.
Zit op mijn buitenbank in de tuin
Ze ziet er houterig uit, lichtbruin uitlopend naar het einde van de poten zwart

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
1.5K

Antwoorden (1)

Dat is een struikzakspin. Die familie heet zo omdat ze hun prooi vangen in een web dat de vorm heeft van een zak. Deze zak hebben ze zelf geweven.
De soorten lijken sterk op elkaar en zijn op het oog nauwelijks te determineren. Het zou een Clubiona stagnatilis kunnen zijn, een Moeraszakspin. Of een Clubiona terrestris, Gewone zakspin.