Aan welke eisen moet een goede vijverstofzuiger voldoen?

Aan welke eisen moet deze voldoen? Het betreft een betonnen vijver.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
1K

Antwoorden (1)

Een ‘Professioneel toestel’ betekent meer dan de loze marketingkreet ‘PROFESSIONEEL!!!’

Een professioneel toestel is van de basis af opgebouwd met de bedoeling langere tijd, frequent en zwaar gebruikt te worden. De onderdelen zijn steviger, ze bestaan vaak uit sterkere materialen en de motoren/pompen zijn gemaakt om probleemloos met de warmteopbouw bij lang gebruik om te gaan.

Anders gezegd, een professioneel toestel zal de geest niet geven na 4 uur gebruik .
Zo’n 2-4 uur gebruik en dan tijd voor een bakkie koffie? Motor en pompen een paar uur laten afkoelen.

Of werkt het toestel 7-8 uur per dag, meerdere dagen per week? En dat ook tijdens de koudere maanden wanneer klassieke plastiek bros wordt en breekt?

Een toestel met volcontinue afvoer moet het vuil natuurlijk ergens heen kunnen pompen? Een bredere border, gracht of riool? Geen probleem. Kies maar uit. Check altijd eerst het bereik van de afvoerslang.
Voor kleinere waterpartijen en zwembaden (tot 40M³) volstaat een aanzuigpomp van 5-10 m³ veelal.
Let wel; de effectieve prestatie ligt lager dan het nominaal vermogen. Dit komt doordat er allerhande weerstanden overwonnen moeten worden tijdens het werk, zoals waterdiepte, slib substantie, afvoerhoogte etc. Vergewis u er dus van dat het toestel niet enkel ‘op papier presteert’.
Grotere waterpartijen vragen uiteraard zwaardere pompen. Ook omdat er meestal grotere diameters van slangen gebruikt worden (50/63/75). Hier mag je direct boven de 10m³/uur mikken.