Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er ook andere dieren die soms eten voor de smaak?

Mensen eten natuurlijk voor overleven, maar ook soms omdat het gewoon lekker is. Gebeurt dit ook bij andere dieren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.5K
kierkegaard47
6 jaar geleden
Wat wel duidelijk is is dat dieren voorkeur hebben voor bepaalde soort voedsel. Dus zeker vinden ze bepaalde dingen lekkerder dan andere dingen. Laat een hond maar eens kiezen tussen brood en worst .... Van daaruit lijkt het me een kleine stap dat ze ook wel eens zullen eten als ze de kans hebben enkel en alleen omdat het lekker is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In het algemeen niet, nee.
Net als bij mensen zijn er bv sommige dieren als honden (kaas) en ook sommige katten die dit doen, maar zeker niet alle.
Sommige mensen gaan overstag als iets lekker is, maar zeker niet allemaal.
Als je een documentaire op tv ziet denk je wellicht 'die leeuwen die dat karkas van de laatste flinters vlees ontdoen met smakkende tong... genieten echt!' Echter dat is hun manier om te overleven NIET om te genieten, alles eten wat er is. Zij hebben niet dagelijks een maaltijd voor hun neus, dus eten maximaal wat er is.
Dus nee, zeker niet alle maar wel af en toe.
Mijn eerste kater vond olijven heerlijk! en een andere kon heel erg genieten van plakjes rosbief :)
-----/-----
Toevoeging: Ik las de vraag verkeerd..
Het antwoord is dus ja, er zijn zeker dieren die ook voor de lekker eten voor de smaak dus. Mijn voorbeeld van katten de een met olijven en de andere met rosbief en ook nog de hond van vriendin was gek op plakje kaas :)
(Lees meer...)
Toegevoegd op 03 maart 2018 10:33: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
De vraag is niet of alle dieren eten voor smaak, maar een ander dier. Een positief voorbeeld maakt het antwoord dus een ja.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik las de vraag verkeerd.
jc54
6 jaar geleden
Twee tegengestelde antwoorden. Altijd goed??????

Andere antwoorden (2)

Ja, ik denk zelfs wel nagenoeg alle dieren. Kijk maar naar je huisdieren. Als ze al hun nodige eten op hebben, en ze kunnen nog iets lekkers bemachtigen, dan pakken ze dat ook. In het wild eten dieren ook meer als nodig wanneer het lekker is.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Ja zeker, beren zoeken honing, ratten zoeken het lekkerste voedsel tussen het afval, en muizen etrn de appels die het zoetst smaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Hoe echter weet je of dat gedaan wordt voor de smaakbeleving an sich, of om zoveel mogelijk suiker binnen te krijgen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding