Mijn muskus schild pad eet niet en heeft een zacht schild wat moet ik doen?

Ik heb al verschilende voetsels geprobeert werkt niet help!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.5K

Antwoorden (1)

Schildpadden zijn koudbloedige dieren. Hun lichaam werkt alleen goed als de temperatuur van het water rond de 20-25 graden Celsius is. Tevens moeten zij zich kunnen opwarmen onder een warmtelamp. Als ze het koud hebben eten ze niet. Wanneer een schildpad een week of langer niet eet terwijl de temperatuur goed is, kan de schildpad ziek zijn. Het is verstandig om dan naar een dierenarts te gaan. Het kan dan nodig zijn om de schildpad te dwangvoeren. Dit moet gebeuren met speciale weke voeding en soms moet zelfs een sonde worden gebruikt.
Vitamine D3 tekort: Een tekort aan vitamine D3 kan bij schildpadden leiden tot zachte misvormde botten en een zacht schild (Rachitis of Engelse ziekte). Dit kan verholpen worden door het toedienen van een poeder met onder meer de vitamines A , D3 en calcium. Toch blijven vaak de misvormingen in het schild zichtbaar.
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Inderdaad, hop naar de dierenarts, liefst een die verstand heeft van schildpadden. Neem anders contact op met de schildpaddenopvang in Alphen a/d Rijn, of die in Harkema, of bel pretmetrep. Niet wachten maar actie ondenemen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke bedankt!