Zijn Rottweilers risicovolle hond?

Ik heb een kennis die die hond wegwil doen omdat ze kleiner gaat wonen. Ik wil uit goede daad die hond van haar overnemen want anders beland die in het asiel. Ik heb hem gevraagd hoe die hond is en de kennis heeft aangegeven dat het een lieve rustige hond is, wanneer ik bij hem op bezoek ben merk ik idd dat de hond niet blaft naar vreemde maar rustig blijft maar ik zie ook maar momentopnames hiervan. Iemand ervaring met dit ras? En ervaring als 2e baas bij rottweilers?

Toegevoegd na 2 minuten:
Hond is ong. 5jaar oud

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Hoe een hond zich gedraagd ligt aan de opvoeding van het baasje. Sommige honden hebben een strikte hand nodig, maar elke hond kan lief of gemeen zijn.
Rieneke1
6 jaar geleden
Ga sowieso op cursus met het dier voor de grootste kans op succes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een hond, welk ras dan ook, moet je NOOIT !!! nemen uit medelijden met de hond of om het vorige baasje uit de brand te helpen. Daar is de hond niet mee geholpen en jij ook niet. Neem een hond alleen omdat jij zelf graag een hond wilt. Zo niet, dan is dit gedoemd te mislukken. Bezint eer je begint.
Z512099
6 jaar geleden
Voor de hond is de toekomst ook risicovol.

Antwoorden (2)

In principe zijn Rottweilers hele lieve honden. Ik heb er zelf jarenlang één in huis gehad samen met een andere grote hond. Ook met kleine kinderen ging deze prima om. Nooit problemen mee gehad. Maar alles en dat geld eigenlijk voor alle honden hangt dit allemaal af van de eigenaar hoe deze de hond opvoed. Een Rottweiler hecht zich heel erg aan één baas en die moet wel duidelijk de baas zijn. Met andere woorden
als de hond niet naar jou wil luisteren niet aan beginnen. Een Rottweiler zou ik ook niet zo gauw alleen laten met vreemden en vreemde kinderen. Maar als de Rottweiler
jou als baas heeft erkend heb je een prachtige vriend voor het leven erbij en zal hij in
alle gevallen voor je opkomen.
Ben helaas zelf nu iets te oud om door weer en wind einden te gaan lopen met een
dergelijke grote hond anders zou ik er dolgraag weer een willen hebben.
Verder veel succes.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik was inderdaad ook tweede eigenaar maar kon de hond al wel.
Voordat ik hem kreeg was de hond van mijn oudste zoon die hem wegens werkzaamheden niet meer kon houden. Hij zat te vaak alleen thuis.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rottweilers zijn over het algemeen heel lieve honden, maar tegelijk zijn ze door hun lichaamsbouw (en met name door hun spieren) heel sterk. Als ze agressief worden, kunnen ze daardoor grote schade aanrichten, aan zaken, aan andere honden en aan mensen. Daarom moeten ze altijd worden uitgelaten door mensen die deze honden de baas kunnen, dus bijvoorbeeld niet door jonge kinderen. Met name de reuen hebben een sterke baas nodig; voor een teefje geldt dat, afhankelijk van het karakter van de specifieke hond, mogelijk iets minder.