Bestaat er een ontworm middel voor katten in pil of vloeibare vorm die wel smakelijk is gemaakt zodat ze het opeten?

Het moet ook goed werken natuurlijk. Milbamax vertikt ie te eten door voer. Het moet door voer en niet in de bek.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
Cryofiel
6 jaar geleden
Onze katten krijgen eens per drie maanden ontwormingsdruppels die we in de nek moeten druppelen/wrijven.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Heb je easypill al geprobeerd?
Mijn katten vinden het heerlijk. Easypill is een kneedbaar kattensnoepje waar je een pil in kan stoppen. Niet elke kat vind het lekker. Maar je kan het altijd proberen. Geeft ze eerst een paar keer wat easypill zonder pil. Zodat ze er aan kunnen wennen. Je hebt namelijk kans, omdat het nieuw is dat ze er uitgebreid aan kauwen en ruiken, als ze dan een pil vinden vertrouwen ze het natuurlijk niet. Easypill heeft ook een sterke geur waardoor het andere geuren maskeert. Ik heb een poes met hartklachten die moet 2x per dag een pil voor de rest van haar leven. Die krijgt ze al 5 jaar met Easypill. En zij ziet dat als een snoepje. Als ik hem 's ochtends of 's avonds vergeet, komt ze er zelf om bedelen. https://www.brekz.nl/antivlooi-artikelen-kat/easypill-voor-de-kat.html Let op, bij de dierenarts zijn ze vask wel 3 tot 4 euro per stuk (je doet er wel lang mee) Bij de dierenwinkel zijn ze stukken goedkoper maar niet elke dierenwinkel verkoopt ze. Ik bestel ze altijd met mijn kattenvoer bij de webshop uit de link.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas, de easy pil werkt niet. Ik heb een heel erg kieskeurige kat.
Druppels in de nek wordt ie panisch van. Zelfs als ik water in zijn nek druppel gaat ie zich krabben daar.
Cryofiel
6 jaar geleden
Onze druppels druppelen we niet, maar we wrijven ze direct vanuit de pipet in het nekvel. Als we druppelen, worden alleen de haren nat, en bereikt de werkzame stof de huid niet. Onze katten vinden dat druppelen (zo noemen wij het, maar eigenlijk is het dus gewoon inwrijven) ook helemaal niet leuk. Maar als je ze goed vasthebt kunnen ze er weinig tegen doen. Na het druppelen (inwrijven dus) vluchten ze weg onder een stoel. Na een minuut of tien komen ze weer tevoorschijn. Ze doen dan normaal maar zijn wel op hun hoede. Na een uurtje is alles weer helemaal normaal en goed.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die van mij blijft dagen panisch krabben tot het bloed. Het zal echt oraal moeten.
dudemeister
6 jaar geleden
doe een pil in stukkie leverworst - werkt al jaren
en vloeibaar in de nek - panisch worden ze ervan -
aan me hoela handdoek eroverheen en in de houdgreep -= kan die geen kant op

Antwoorden (1)

Er is ook een ontwormingsmiddel Vitaminthe, maar ook hier geldt voor dat de ene kat het lekker vindt en de ander niet. Het is een pasta in een spuit. Eventueel kun je het vermengen met een beetje Kat-a-lax (middel tegen haarballen, waarin o.a. visolie).