Is dit een kever of een kakkerlak?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
2.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In ieder geval geen kakkerlak

Het beste antwoord

Dit is een bladpootwants.

Toegevoegd na 9 minuten:
e bladpootwants is ongeveer twee centimeter lang en heeft een donkere kop. De antennes zijn ongeveer anderhalve centimeter lang en de kleur van de ogen is rood. De driehoekige, gele en rode tekening op zijn schild is opvallend. Er lijkt zelfs een witte letter H aan beide kanten van het schild te staan. Verder zitten aan de zijkanten van het schild opvallende witte en zwarte strepen. Gelukkig is deze variant van de wants vrij onschuldig.

Toegevoegd na 2 uur:
De bladpootwants wordt ook bladpootrandwants genoemd.

---De bladpootrandwants of bladpootwants (Leptoglossus occidentalis) is een randwants uit de onderorde wantsen.---
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bladpootrandwants