Welke ras is mijn kat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1K
criseyde
6 jaar geleden
Zonder foto of omschrijving kunnen wij dit niet zeggen.
Ritsuka
6 jaar geleden
probeer de foto te verkleinen naar 800x600 en max 1 mb
Rieneke1
6 jaar geleden
Als je geen stamboom hebt is de kat rasloos, oftewel een huis- tuin- en keukenkatje (htk)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe verklein ik hem naar 1mb
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gelukt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt, Maar wel handig zo'n asbak kunnen ook meteen zijn brokken in.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat een kat zonder stamboom geen raskat is klopt niet. Als de kat aan alle raskenmerken voldoet kan je hem tijdens shows in de determinatieklasse onder brengen. Ze doen in deze klasse gewoon mee, kunnen hun CAC's enzovoort halen. Een CAC geeft aan dat de keurmeesters de kat prima fokmatériaal vinden. De kittens van deze katten krijgen dan ook gewoon een stamboom.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hij doet me denken aan een Noordse Boskat.
svetivlas
6 jaar geleden
Het is overduidelijk; Een schatje van een katje.

Antwoorden (1)

Je hebt een prachtige trotse zwart witte HTK kat. Dat is een Huis-Tuin en Keuken kat waarin een heleboel rassen zitten.
Deze worden ten onrechte ook wel 'Europees Korthaar' genoemd, maar dat is een echt ras.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jouw kat heeft overigens wel duidelijke trekken van een langharig ras, zou bijv. van Pers of Siberische kat kunnen zijn. Maar het is overduidelijk een mengelmoes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Top thanks! Ja kvind hem ook prachtig dankjewel! Maar klopt het dat zijn moeder door twee katers gedekt is omdat zijn broertjes gewoon kortharig zijn?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
De moeder kán door 2 katers gedekt zijn, maar dat hoeft geenszins. De vader of de moeder (of beiden) kunnen genetisch in het bezit zijn van zowel de langharige, als de kortharige genen. Soms wordt dan de ene eigenschap aan de kinderen doorgegeven, soms de andere.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is het (eigen-)aardige van htk-nestjes, je weet nooit wat je kunt verwachten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de reacties top!