Ik wil graag een hamster en ik mag er 1 als hij op mijn eigen kamer komt. En mijn vraag is : kunnen dwerghamsters tegen tocht ?

Mijn broers raam en mijn raam staan namelijk vaak open.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
1.7K
Rieneke1
6 jaar geleden
Geen enkel dier wil in de tocht zitten. Frisse lucht prima, maar kijk uit voor al te veel kou in de winter.
Ivana
6 jaar geleden
Maar een hamster kruipt altijd overal in en onder, die zit niet op de tocht.
Rieneke1
6 jaar geleden
Wel eens hamsters gehad Ivana? Die van mij hingen uren in het gaas te klimmen, en scharrelden de halve nacht open en bloot door de kooi.

Antwoorden (1)

Tocht en ook zon zijn zeker niet goed voor de hamster.
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Maar een openstaand raam hoeft geen tocht te veroorzaken. Als het kooitje aan twee kanten is afgedekt blijft het tochtvrij. Frisse lucht is juist gezond voor het dier.
Rieneke1
6 jaar geleden
@ Ivana, het gaat hier om twee ramen die open staan, en aangezien de vraag gaat over tocht neem ik aan dat ze tegenover elkaar open staan. Maar grotendeels afdekken is een heel goed idee.