Wat is het gevaarlijkste dier ter wereld ?

Zeg maar die je het snelst afmaakt als je 1 op 1.
met dat dier in de kooi staat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dieren
2.4K

Antwoorden (15)

Een nijlpaard...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens SenorKwabbi onderstaande..

Poison dart frog (één keer zijn huid aanraken en je bent dood, genoeg gif voor 10 mensen)
Cape buffalo (komen met zijn duizenden op je af)
IJsbeer (één slag en je hoofd ligt er af)
Olifant (500 doden per jaar)
Australische zoutwater krokodil (expert in ledematen eraf rukken)
Afrikaanse leeuw (perfecte jagers)
Grote witte haai (3000 tanden)
Australian box jellyfish (kwal, genoeg gif om 60 man te doden)
Aziatische cobra (50 duizend doden per jaar)
Mug (2 miljoen doden per jaar)

Dus ik denk dat:

Gevaarlijkste insect - Mug (malaria)
Gevaarlijkste zoogdier - Cape buffalo
Gevaarlijkste vogel - Casuaris (volgens Guinness Book of Records)

Toegevoegd na 59 seconden:
Deze vraag was al eerder op GV, weet alleen niet hoe ik de link over moet zetten naar antwoord..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat wilde ik ook zeggen.+
blauw gerinde octopus uit Australie.

De blauwgeringde octopus, waarvan er vier soorten bestaan, is niet agressief, maar een beet ervan is zo giftig dat een mens er binnen enkele seconden aan bezwijkt. Bovendien is er geen tegengif bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat een grizzly beer een goeie kans heeft, slaat zo in een keer je hoofd er af, maar, zo zijn er ook nog wel andere beesten die je in één keer snel kunnen afmaken, dus zijn er meerdere antwoorden nodig. Wel zo leuk om over te discuseren!
Ik ben voor de Grizzly beer!:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook +
Hoewel er veel overdreven verhalen zijn over gifslangen, is de allergiftigste waarschijnlijk de taipan (Oxyuranus); het gif is bijna duizend keer sterker dan de diamantratelslang (Crotalus adamanteus) en de dodelijkste, de zaagschubadder (Echis carinatus), die ieder jaar 50 mensen doodt. De spuwende cobra's, waarvan een dozijn soorten bestaan, zijn ook berucht; ze kunnen het gif, dat tijdelijke blindheid en hevige pijnen veroorzaakt, tot meters ver in iemands ogen spuwen. Een ander griezelig en bevestigd weetje is de mamba die in één enkele aanval 12 mensen doodde.

De hoeveelheid binnengekregen gif; de giftigste slangen injecteren in de regel maar weinig gif, minder giftige slangen meestal veel meer.
De agressiviteit van een slang; ratelslangen ratelen eerst en bijten pas later, maar de minder giftige watermoccasin (Agkistrodon piscivorus) bijt meteen, en achtervolgt zelfs mensen om ze meerdere malen te bijten.
Derde factor is de medische toestand vóór de beet, zoals gezondheid, allergieën, gewicht, medicijnen et cetera, maar zeker ook het medisch handelen na de beet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Don't mess with the Mamba ;-)
Een nijlpaard is geen 'lompe lieverd'en kan voor mensen zeer gevaarlijk zijn. Met zijn 3000 kilogram en een bek met een doorsnede van 50 centimeter, kunnen we maar beter uit zijn buurt blijven. In Zuid-Afrika heeft hij, op de malariamug na, de meeste menselijke schlachtoffers op zijn naam staan. De belangrijkste les: ga nooit tussen een nijlpaard en zijn water in staan. Want als het moet, walst hij gewoon over een mens heen. Maar ook in een bootje op het water zijn we niet veilig. Een nijlpaard zal altijd zijn territorium verdigen. Met zijn grote lichaam werpt hij zo'n simpel bootje eenvoudig omver. Eenmaal in het water kan hij ons flink toetakelen. Met zijn lange en scherpe hoektanden laat hij enorme wonden achter.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik houd het nog steeds op de knert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een knert????
Er is in australie een vis van nog geen 1 cm groot. Deze is volgensmij het giftigste/gevaarlijkste dier ter wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De box jellyfish?
Een zwarte mamba.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je vraag denkbeeldig of in werkelijkheid bedoeld?

In werkelijkheid: De mug, want die maakt in de praktijk wereldwijd verreweg de meeste slachtoffers, het steken duurt ±1 minuut, eraan sterven misschien een paar weken of een paar dagen als de mug je met het Marburg of Ebola-virus infecteert...
En dit is wel in de praktijk zo, dus niet in imaginaire denkbeeldige situaties, dit dier infecteert je in minuten en je gaat eraan als je pech hebt...

Denkbeeldig: Een boze stierevechtstier, die maakt korte meteen met je, als je samen in een kooi zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens: er wordt toch gezegd dat een mens erger is dan een dier !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt uiteraard. Bescherm de dieren tegen de beesten!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dieren moeten zich zelf beschermen tegen de mens .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe zouden ze dat moeten doen dan volgens jou. Vertel dat aan de zeehondenpup die dood geknuppelt word of aan de wasbeerhond die levend gevild word.
Dat is toch onmogelijk, deze dieren kunnen zich niet beschermen tegen 'het beest' de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foutje : ik bedoelde daarmee was het maar mogelijk om zich tegen de mens te beschermen !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, gelukkig. Ik had al bijna spijt van mijn plusje ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht hier ook gelijk aan...de mens+
ik denk dat een vogelspin het gevaarlijkste dier is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een draak in sprookjesland en in de echte wereld de nijlpaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij gewoon 'n spin.. Ik denk dat de spin 't van mij wint. en zeker die nieuwe die net ontdekt is!