Leven witte konijntjes met van die rode ogen ook in het wild?

Bij mij zit er nu al een tijdje een heel klein wit konijntje met van die rode oogjes in de tuin.. Nu heb ik vaker bezoek van konijntjes maar gewoon van die bruine wilde, ik heb het idee dat deze wellicht van iemand is of leven deze konijntjes ook in het wild?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dieren
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoeld een albino.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die kleine kindjes vaak hebben in een kooitje

Antwoorden (3)

Ja komt voor dat ze daar leven, maar niet zo lang! Ze vallen te veel op waardoor ze vaak vroegtijdig ten prooi vallen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witte konijntjes met rode ogen zijn albinokonijntjes. Albinisme is een genetische afwijking waardoor er geen pigment wordt aangemaakt. Daardoor hebben ze die witte kleur. Albinisme is natuurlijk, en dus komen albinokonijntjes gewoon in de natuur voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het zijn immers ook gewone konijnen