Waar gaan de eenden heen als het winter is, en de sloot bevroren is?

Naar aanleiding van het boek ''The Catcher In The Rye'' vroeg ik mij dit ook af:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dieren
13.1K

Het beste antwoord

eenden gaan nergens heen.
zo mogelijk zwemmen ze met andere watervogels een wak vrij, en als dat niet lukt verhuizen ze naar een wak in een ander watertje dichtbij.

ik heb jarenlang de ringregistratie gedaan voor het vogelasiel waar ik werk.
boeiend te zien hoe sommige vogels op enorme afstand zijn geringd.
dit geldt echter niet voor eenden.
die worden als pulletje geringd op een bepaalde locatie, en jaren later zitten ze hooguit 1 km verder.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

naar het zuiden denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in best wel een polderachtig gebied en eenden gaan idd nergens heen, je ziet ze wel een groepjes zitten waar nog een beetje water is, bijvoorbeeld bij bruggen die niet dicht vriezen. Je ziet ook dat de mensen ze bijvoeren, dus echt verhongeren doen ze niet. Meestal heb je hier maar een paar dagen vorst dus voor een eend is dat wel te doen.