Hackers worden vaak aangeduid in de categorieën" black-hat, grey-hat en white-hat" zijn er nog meer categorieën?

bijvoorbeeld "blue hat" ofzo en kun je daar ook toelichting bij geven?(en eventueel irc kanalen, links etc)
dus waarom ze worden genoemd.

(geen zorgen ik ben maar een skiddie)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Black hat: Nietsontziende criminele hackers die op winstbejag uitzijn.

Grey hat: Zo af en toe een extremistisch site-je slopen, maar ook mensen helpen om van een vervelend virus af te helpen.

White hat: De goeie, maar die zullen geen extreme site slopen maar de provider bellen.

Blue hat: Een term die veel gebruikt wordt door Microsoft. Dat zijn 'ethical' hackers die meestal samenwerken met grote firma's om beveiligingslekken te vinden, en te zoeken naar een oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx voor je antwoord.
ik dacht dat ethical hackers "white hats" waren. tenminste in hun papers beweren ze dat. weet je toevallig nog meer categorieën(benamingen)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ethical hackers; Een term die pas later in zwang raakte toen beveiligingsbedrijven betaalde cursussen gingen aanbieden om door middel van hacken de vijand (Black hats) met haar eigen wapens en tactieken te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga binnenkort voor mijn CEH(certified ethical hacker) volgens het studie materiaal ben je degelijk een white hat. maar in ieder geval stel ik bevind me vanwege educatieve redenen weleens op blackhat forums, kom in contact met blackhat hackers.
is dat dan schadelijk voor mijn integriteit?(als CEH) ik ben namelijk wel van mening dat de blackhats leiden en de rest volgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ tovenaar
je hebt gelijk.(dat wist ik al.)
ik heb al contact met ze maar ik ga deze vraag sluiten;)