Wat is een goed engels woord / engelse term voor de ICT-functie van' werkplekbeheerder'?

Ik zoek een goede term voor deze functie in de engelse taal.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
14.7K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Larry the cable guy.

Het beste antwoord

desktop support technician.
(ik heb dit trouwens van het ms certificaat mcdst:
microsoft certified desktop support technician)
zelf ben ik sinds kort in het bezit hiervan en afgeleid van het "studie materiaal " kun je wel zeggen dat het voornamelijk gericht is op de end users oftewel de werknemers.

eventueel kan je "internal" toevoegen(intern)

dan kom je dus op internal desktop support technician.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb dat certificaat zelf ook en dat is een van de redenen voor mijn vraag.
Desktop Support zegt namenlijk iets over ondersteuning aan desktop pc's, terwijl in een corporate omgeving net zo goed sprake kan zijn van ondersteuning aan laptop/notebook gebruikers (al dan niet remote of on-site, al dan niet in een docking station/prot replicator).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ok ik heb het even opgezocht in mijn ccna studiemateriaal. level 1 technician/junior technician: -Diagnose basic network connectivity issues
-Diagnose and document the symptoms of hardware, software, and system problems
-Resolve and document any basic user issues
-Help customers complete online order forms to attain various systems, services, hardware, software, reports, and entitlements
-Escalate any issues that cannot be resolved to the next level is dit een beetje wat je bedoelt, of doe je meer dan dit?

Andere antwoorden (9)

System administrator.

Toegevoegd op 24-04-2009 11:54:16
Of 'Network administrator' of 'System Operator' komen ook voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Application Engineer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat gaat toch alleen om applicaties? (Zoals applicatiebeheerder.)
Werkplek beheerder is volgens mij breder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vragensteller geeft aan dat het ICT gerelateerd is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat klopt. Maar een application engineer houdt zich alleen beezig met de applicaties. Werkplekbeheer omvat ook het onderhoud van hardware.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Application and system- engineer dan ;-)
System operator?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Desktop-support
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze is goed zeg. Kan hem niet verbeteren. Dikke duim omhoog
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, maar is maar gedeeltelijke vlag die de lading dekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maar even wat anders... vanwaar de vraag om een engelse term ? Het nederlands zou toch moeten volstaan (in nederland)?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vraag het voor mijn cv ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Desktop-support engineer :)
local administrator
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
workplace manager
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
On-Site Support engineer (is de term die ze bij IBM ook gebruiken)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben medewerker, ik gebruik verschillende apparaten op maat. Jij bent mijn beheerder, jij hebt dit voor mij geconfigureerd. Hoe heet het als je iets configureert? Een configuratie. Hoe documenteer je dat? Hoe noem je dat in een documentatie.

Ik zou dus zeggen Configuration Manager. Maar het ligt eraan hoe zoiets gedocumenteerd wordt.

Toegevoegd op 24-04-2009 13:55:10
hmm.. Ik was aan het denken. Zoiets noem je ook Second Line Support. Misschien kun je daar iets mee doen. Second Line (Support) Manager --> tweede lijns beheerder
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cubicle attendant
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die is erg grappig