Wat zijn goede vragen voor deze site?

Er zijn al veel vragen gesteld over het geven van punten. Persoonlijk vind ik dit niet zo interessant (meer een leuke bijkomstigheid). Waar ik me zorgen over maak, zijn de vragen. Dat de vragen kort en bondig gesteld worden is prima. Mij gaat het om de achtergrondinformatie (eigenlijk om het ontbreken daarvan). Is het niet een optie om de extra uitleg verplicht te maken?
Er worden persoonlijke adviezen gevraag, terwijl niemand weet met wie hij te maken heeft. Bij vragen als "Waarom doe ik ..... ", kun je geen antwoord geven zonder. achtergrondinformatie. Ook worden er medische adviezen gevraagd zonder dat we weten aan wie we deze verstrekken. Dat er een huismiddel wordt geadviseerd, vind ik wel gaan, maar medicatie???
Ook vraag ik me vaak af: Is de steller van de vraag wel serieus? Als de vraag toegelicht zou zijn, valt dat beter te beoordelen.
Dan is er nog de categorie vragen, waarbij ik mij afvraag: Waarom zoeken ze dit niet gewoon op? Dit is net zoveel werk als het stellen van de vraag. Als men hierbij extra uitleg moet gaan geven, wordt het meer werk en zoeken ze het antwoord hopelijk zelf op.

Voor de goede orde: Ik vind dit een leuke site. Vooral vragen die laten zien hoe mensen denken, vindt ik erg interessant. De praktische vragen, leveren goede adviezen op. Maar de goede vragen zijn over het algemeen wel de vragen die goed toegelicht zijn.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Soms leer je meer van de vraag dan van het antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We zijn nu in de versnelling geraakt,doordat GoeieVraag in de picture is gezet,en de start nu eigenlijk is begonnen(had ik het pasgeleden nog over)Er komt een veel groter en diverser aantal vooral jongere users,dus er gaat best iets veranderen in de vertrouwde gebruikersstructuur.Dit is wennen en eventueel aanpassen.Sommigen zullen misschien afhaken,en vele anderen zullen komen.Dit is mijn ervaring.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou me vooral geen zorgen gaan maken, volgens mij is leuke initiatief daar niet voor bedoeld.

Wat mij betreft zijn er geen foute vragen. Je constateert zelf al dat men iig serieus genoeg is om de moeite te nemen een vraag te posten. Bovendien is niet iedereen even goed in online zoeken (lees: in het op waarde beoordelen van zoekresultaten), of in het scherp formuleren van vragen.

Het is aan eenieder een vraag te beantwoorden, of niet.