Hoe moet ik mijn landinstellingen zodanig wijzigen dat er een é komt bij shift+"+e?

Nu moet ik steeds Alt+0233 doen en dat vind ik vrij onhandig. Hoe moet ik mijn indeling (momenteel Nederlands) en invoertaal en dergelijke via het configuratiescherm zodanig wijzigen dat er op bovenstaande methode een é uit mijn toetsenbord komt? Graag zo volledig mogelijk zijn aangezien ik niet bepaald verstand heb van computers... ;-)
Dank!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt heel snel wissel door ALT+SHIFT in te geven.
Dus voor is " en e gewoon ("e)
Na ALT+SHIFT is de " en e een (ë)

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je op het toetsenbord eerst de ' intikt, en vervolgens de letter welek je gebruiken wilt , heb je helemaal geen "alt" nodig....
Althans op de toetsenborden die ik gebruik..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
welek= welke
Taal instellen op Nederlands en Toetsenbord op VS Internationaal.

Met die instellingen zou het moeten werken.

Je kunt deze wijzigingen in het Configuratiescherm aanpassen. Als je onzeker bent kun je het beste iemand vragen om je te helpen.

Een vollediger antwoord kan ik niet goed geven aangezien ik de vraagsteller niet ken en niet weet op welk niveau het precies moet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit doe je niet door je landinstellingen. Dit doe je door naar word te gaan en hier te kiezen voor invoegen>symbolen en dan je symbool te kiezen. dan heb je een knopje met snelkoppeling. druk hierop en verander de snelkoppeling die momenteel ingesteld staat om dit symbool te krijgen. Weet niet 100% zeker of dit nu overal werkt, maar ik geloof van wel dus even proberen en dan weet je het. Succes.