Dat is heel lastig, makkelijker is het om een extra harde schijf of partitie te gebruiken: een voor je software en een voor je data.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan nog blijft Windows allerlei gebruikersgegevens wegschrijven op de C schijf, tenzij je heel diep in het registry allemaal aanpassingen gaat doorvoeren (think documents bijv, maar ook cookies, etc).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal correct, ik gebruik dan ook geen Windows meer
ff je data op een usb-stick zetten en windows opnieuw installeren (kies tijdens installatie voor snel formatteren van je harde schijf en zoals hierboven aangegeven is het altijd handig een aparte partitie voor je data te hebben. dit kun je ook in het schijven-menu tijdens de installatie instellen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kun je dan niet beter windows opnieuw installeren, je hele pc dus als het ware formatteren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op zich is dit heel moeilijk.
Er zullen altijd zaken achterblijven op je PC.
Alleen je indexering is eigenlijk weg, waardoor de data niet meer bijeelkaar te vinden is en te matchen.
Geloof ook niet dat je dit oplost met iets zoals formateren of ccleaner.

Als je echt wilt 'wipen' dan zal je daar een gespecialiseerd bedrijf voor moeten contacteren.

beste resultaat zou je (theoretisch) nog krijgen door je harde schijf een uurtje of wat bij een hele sterke elektromagneet heen en weer te halen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar ging de vraag niet over...
Je wilt een "schone PC", zeg maar...

Alle gebruikersbestanden in de diverse directories uitvissen is een heidens karwei: wat mijn voorganger al zei, een zgn. "clean install" doen (Windows opnieuw installeren), en in het installatieproces komt er een vraag -waar- je wilt installeren, -of- dat je de schijf wilt formatteren (en waar je dus voor kiest bij clean install).

Mocht dat nou vaker gebeuren, dan is het wellicht handig om een ghost van je schijf te maken, een tot op het bit identieke kopie zeg maar, zodat je dit maar 1 keer hoeft te doen (installatie vergt een uurtje, volledige diskcopy is sneller)

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je echt je windows wilt wassen, ga er maar van uit dat er vlekken in blijven zitten, die krijg je niet meer schoon.
echt het beste is zoals hierboven geschreven, formatteren en een schone installatie, ikzelf doe dat geregeld (3/4 tot 1 jaar) veel minder werk zeker vanaf speciale installatie Dvd's binnen 2 uur alle programma's er weer op,
als je je windows gaat proberen te wassen ben je gegarandeerd meer tijd kwijt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alles wissen is een bijna onmogelijke opgave. Heel veel programma laten zooi achter in de windows directory. Meest betrouwbare manier (en een stuk sneller ook dan alle zooi handmatig opzoeken en verwijderen) is een volledige format en herinstallatie. Zorg wel dat je dingen die je niet kwijt wil ergens anders als backup hebt he.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is een grote klus, niet onmogelijk, maar wel erg tijdrovend. Het beste is inderdaad gewoon windows opnieuw installeren. Bij het installeren kies je voor de optie om je schijf te formatteren zodat alles wordt verwijderd. LET OP: alles wordt hiermee verwijderd, maak dus backups van je bestanden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de beschikking hebt over herstelpunten dan zou ik de allereerste terug zetten.. Je hebt EN je data nog. En je pc is weer zo snel als een f1-wagen.

Zorg voor een goeie virusscanner en spywarescanner van te voren:

AVG - antivirus
Advanced SystemCare