Waarom staat er in Windows pal boven "hardware veilig verwijderen" - "Formatteren"???

dat is toch vragen om problemen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik gebruik altijd het "hardware veilig verwijderen" ikoontje in de taakbalk. Het staat vlak bij de tijd.

Als je daarop klikt, kun je alleen maar de hardware veilig verwijderen. Formatteren is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

gewoon, omdat het windblows is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is een feature.
Is ingebouwd voor de reperateur kan je voor veel geld weer bestanden laten terughalen
:D thnx windows :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je er op klikt is je schijf nog niet geformatteerd, je krijgt dan nog een keuze wat je precies wilt doen. Als je dan op OK klikt krijg je nogmaals een vraag "Weet u zeker dat....", dus volgens mij moet je wel erg diep in slaap gevallen zijn om 'per ongeluk' je schijf te formatteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is inderdaad erg Windows-achtig om dit te doen, het is echter ook erg Windows-achtig om je vervolgens 3 bevestigingen te laten bevestigen. Je moet dus echt bewust willen formateren, of een vervelend neefje hebben wil dit fout gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je per ongeluk op formatteren klikt, moet je nog wel een bevestiging doen.

Trouwens: veel USB-stickjes blijken op FAT geformatteerd te zijn, en niet op FAT32. Dan blijkt dat er op een gegeven moment niet meer bestanden op 't stickje passen, terwijl er nog ruimte zat is.

Verder is 't sowieso vragen om problemen als je met Windows werkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je je stick of schijf even snel wilt formatteren kan dit dus snel door hierop te klikken. Je moet hierna nog bevestigen dat je het echt wilt, dus je moet redelijk motorisch gestoord zijn om door deze knop iets per ongeluk te formatteren. Sommigen vinden het handig, anderen vinden onveilig.