Een Apple werkt fijn. Er is veel aandacht besteed aan hoe alles in elkaar steekt. Zo zijn menu's logisch opgebouwd en worden knoppen op handige plaatsen gezet. Hier zijn ook richtlijnen voor, zodat verschillende programma's toch op eenzelfde wijze werken. Apple staat ook bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid.
Ik denk dus dat je er vrij snel mee uit de voeten kan. Als je echter alleen nog maar met Microsoft hebt gewerkt, zal het toch even wennen zijn. Menu's zijn anders opgebouwd; je werkt niet meer vanuit een menu 'Start'; knoppen voor programma's afsluiten, maximaliseren en minimaliseren zijn op een andere locatie te vinden; en zo zijn er nog heel wat andere verschillen te noemen. Sommige dingen zul je in het begin waarschijnlijk erg missen, maar dat is even een 'zure' appel waar je door heen moet bijten. Hoe zuur deze appel is, hangt natuurlijk ook af van het type gebruiker dat je bent.

(Waan je trouwens niet volledig veilig op een Mac, zoals in een reactie boven mij wordt gesuggereerd! Als jij alles maar klakkeloos installeert, loop je een even groot gevaar op een Mac als op een PC... Gewoon gezond verstand gebruiken voorkomt al een hoop ellende)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee hoor, ik werk ook met 2 verschillende systemen.
het is even wennen, maar uiteindelijk komt alles op hetzelfde neer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, er is voor Apple gewoon Microsoft office 2008 verkrijgbaar. Dus dat is geen enkel probleem. Met een Apple werken is geen probleem en het overzetten op een Windows pc of het laten samenwerken ook niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik zelf ook mac thuis en windows op werk. Een en ander werkt goed samen. Waar je wel op moet letten is licenties voor bijvoorbeeld MS office voor Mac. Die zal je er wel even bij aan moeten schaffen. Verder zullen de typische Microsoft producten op je Mac iets minder functionaliteit bieden. Als derde waarschuwing wil ik je mee geven dat als je bepaalde software op je werk gebruikt die je ook thuis gebruikt, je wel even moet kijken of er een Mac-versie van voorhanden is. Verder ben ik uitermate gelukkig met mijn Mac!!!!