Hoe krijg ik een lijst met alle .nl domeinen in nederland?

Ik zou graag een lijst hebben met alle domeinen die in nederland zijn geregistreerd..
Op SIDN staat dat het niet mogelijk is.

Maar.. ik heb net een domein geregistreerd die ik niet heb aangemeld bij Google, en hij heeft geen backwardlinks.
Toch heeft Google hem geindexeerd, dus ik heb het vermoeden dat zij wel bij die lijst kunnen..

Zou er toch een mogelijkheid zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Voor een project heb ik ook ooit wel eens geprobeerd zo'n lijst te krijgen. Helaas kan of wil het SIDN die lijst niet geven.
En helaas is het SIDN de enige die zo'n lijst zou kunnen publiceren, zij zijn de enige die alle gegevens hebben.

Je kunt een heel eind komen door met behulp van een script DNS queries los te laten, maar echt een volledige lijst krijgen zal dan heel erg lang duren (en flink wat boze nameserver beheerders).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Google heeft die lijst niet nodig.
Googlebot de robot van google gaat constant het hele internet af (ja wereldwijd) en als jouw site op internet staat word die door googlebot gevonden.
Zo word je domein dan geindexeerd.
Google gaat echt niet met een lijst van domeinnamen werken. alleen in Nederland zijn dat er al een paar milioen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb ik in het verleden ook naar gekeken, waarschijnlijk is de lijst te lang en moeilijk in catagorieën in te delen. Denk aan een telefoonboek. Wil je een nieuw domein invoeren moet je gewoon proberen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, hier is wel een mogelijkheid voor. Je kan bepaalde queries sturen naar DNS servers.

Maarrr, misschien is er wel een makkelijkere oplossing. Wellicht heeft je hostingbedrijf ergens een link geplaatst van nieuwe domeinnamen...

Verder is er ook een mogelijkheid om je domein niet zichtbaar te maken bij Google door een bepaalde tekst op te nemen in robots.txt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien kan je zoeken op google met "link:www.domein.nl" om te kijken welke site linkt met jouw domein.
15 jaar geleden
Dit is wel degelijk te doen en is inderdaad middels DNS queries te realiseren.

SIDN is niet de enige die deze gegevens heeft. Zie hiervoor de werking van het DOMAIN NAME SYSTEM en DNS-Rootserver hieronder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
midejong, echt waar, het SIDN is de enige die de volledige lijst met DNS namen heeft. Alle DNS rootservers zullen je doorverwijzen naar de rootserver voor het .nl domein, die in beheer is van het SIDN.