Hoe komt het dat ik regelmatig een perfect antwoord op een vraag lees,

wat dan ook nog uitstekend wordt onderbouwd, meerdere thumbs-up krijgt en dan toch 1 (of meerdere) thumbs-down.
Ik heb het idee dat er mensen zijn die dit expres doen, maar waarom? Frustratie?
Zouden en/of kunnen de moderatoren hier iets tegen moeten doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben op deze site sinds febr. en heb ook af en toe een neg. duim. Dat is op zich zelf niet erg,maar om alleen maar een neg. d. te geven zonder een uitleg vind ik laf. Zeg dan wat je denkt. Ookgeef ik nog wel eens een spiritueel antwoord, gewoon omdat ik er veel mee te maken heb, nou dat is helemaal dan mis en komen de gehate duimpjes weer,terwijl we toch meestal allemaal ons best doen zo goed mogelijk te antwoorden. Iets afkraken prima, maar dan met een goede rede!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is ieder zijn goed recht een negatieve duim te geven, mits er een verklaring bij zit,ik begrijp alleen niet: geen waardevol antwoord. De vraagsteller begrijpt precies wat ik bedoel en is het ook met mij eens. Taalfouten en verkeerde afkortingen mogen nooit een reden zijn iets af te keuren, het gaat om de inoud. Dit was trouwens de eerste keer dat ik deze afkortingen gebruik. Ik ga wel even lezen bij help/richtlijnen. groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vragensteller vroeg waarom er vaak -1 bij goede antwoorden word gegeven, u reageert met een eigen ervaring. Dat is geen antwoord, maar alleen een bevestiging van het feit dát het gebeurt. PS: Ik leg het alleen maar uit, en van mij had dat -1 duimpje niet gehoeven, maar ik begrijp het wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Afkortingen vind ik trouwens wél mogen, vooral in Electronica en Pc topics. Daarbij, begrijpt iedereen je als je Febr. zegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen bedankt voor jullie reactie's. Blijf lekker scherp en zeg wat je denkt. De voorwaarde voor een goede discussie is een verschil van mening. groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben geenszins tegen diversiteit van meningen, maar je ziet vooral bij bepaalde politiek getinte vragen dat er erg veel duimen omlaag gegeven worden.
Groet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal juist, waar ze geen verstand van hebben geven ze zonder comentaar een negative duim.Groet

Andere antwoorden (6)

Dit klopt, zulke mensen zullen er altijd zijn maar dit heeft verder geen nadelige gevolgen voor diegene. Het hele puntensysteem heeft een 'klein wedstrijdelement' en heirdoor gebeuren die dingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
misschien jaloezie, dat hun niet op dat antwoord gekomen zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is mij ook al opgevallen dat sommige lieden wanneer ze hun antwoord plaatsen, alle andere antwoorden een thumbs-down geven. zal wel een nevenverschijnsel zijn of mensen denken dat ze airmiles aan het sparen zijn of zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Komt regelmatig voor. Vooral bij meningsvragen terwijl een mening toch echt niet fout kan zijn naar mijn idee.(mits goed onderbouwd) Beetje frustrerend maar moderators kunnen hier ook niets aan doen. Al veel discussie over geweest. Er zijn wat kleine veranderingen doorgevoerd om dit te voorkomen maar uitbannen kan je het niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien interessante wat oudere discussie
http://www.goeievraag.nl/vraag/komen-negatieve-duimpjes.428
Voor de punten maakt het toch niet uit, bij een down worden er geen punten afgetrokken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Behalve bovengenoemde oorzaken als jalousie zijn er ook veel mensen die denken dat hun mening de enige juiste is en dat mensen met andere meningen geen recht van spreken hebben, of die meningen beargumenteerd zijn of niet maakt ze niet uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hallo tsama, iedereen heeft het recht zijn eigen mening hier te geven, alleen wijkt dit sterk af van het gangbare dan loop je sneller het risico kirtiek te krijgen, maar daar gaat deze site toch ook enigzins over anders kan je alles wel opzoeken op internet,maar dan kom je er ook niet altijd uit, vaak vind je daar halve waarheden en soms zelfs complete onzin!! Daarom is GOEIE VRAAG zo leuk, het is een waardevolle aanvulling van wat er al is en iedereen doet zijn best een zo goed mogelijk antwoord te geven en dat is niet altijd de enige juiste! Zoals je zelf ook al zei. Vaak zijn ook de reactie's nog leuker dan de antwoorden. Dus tsama, blijf reargeren. Groeten.