Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het lukt mij niet in een organigram in word in elk vak dezelfde lettergrootte te krijgen. Hoe doe ik dat?

Als ik lettergrootte 10 zet in het ene vak, wordt het lettertype in het andere vak weer kleiner.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Probeer het lettertype zo te kiezen dat alle tekst er gemakkelijk in past. Vaak is het verkleinen van tekst een autoaanpassing die helaas moeilijk te bestrijden is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou je aanbevelen om tekeningen en dergelijke te maken in MS Powerpoint (als je dat hebt natuurlijk). Daar heb je meer grafische mogelijkheden. Daarna plak je je tekening als "figuur" in MS Word. Dat is tenminste de manier die ik gebruik. Wellicht kan het anders of beter. Bij mij werkt dit altijd goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Organigrammen maak je het makkelijkste in Visio.
Als je het toch in Word wil en je hebt problemen met de tekst:
Voer eerst alle tekst in. Selecteer dan alle blokken die de zelfde tekst grootte moeten hebben en met de rechtermuis toets de opmaak veranderen. Het zou nu moeten werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voordat je het Visio-object in Word plakt, eventueel alles groeperen, anders verandert de tekstgrootte niet altijd evenredig mee met het organigram.
Het vergt even handigheid.. Maar als je al de organigramvlakken selecteert door een muisklik en ctrl ingehouden, dan kun je het lettertype in een keer aanpassen.

Visio is idd het beste voor organigrammen of andere tekeningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding