Hoe komt het dat ik al die spelletjes niet kan spelen?

Op mijn oude pc kon ik uren online backgammon spelen en nog een aantal games.
Met mijn (nieuwe) laptop lukt dat niet. Het schijnt te maken te hebben met het openen van poorten en iets met Java en Cookies.
Ik heb er echt helemaal geen verstand van...
Wie kan mij in kindertaal uitleggen welke handelingen ik op mijn laptop moet verrichten, zodat ik alle games weer kan spelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.9K
capthavoc
14 jaar geleden
even vooraf gebruik je xp,,, vista ?? internet explorer
of firefox ? welke firewall ?
het heeft in elk geval te maken met het instellen van java onder je internet opties krijg je geen oplossing aangeboden ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb xp, internet explorer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jeetje, ik wil je best een uitleg geven maar in kindertaal gaat dat niet lukken. Het is behoorlijk ingewikkeld..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet poorten openen. Hoe doe ik dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste kun je op die spelletjessite kijken (via een andere PC). Meestal is er wel een faq, waarbij wordt aangegeven waar je op moet letten, om de spellen te kunnen spelen.

Het beste antwoord

Deel 1 van de vraag heb ik java?
http://java.com/nl/download/installed.jsp
Hier kun je zien of je het hebt en welke versie.

Deel 2 van de vraag welke poorten zet ik open?
Ik ga er vanuit dat dit niets met poorten te maken heeft. Dit is vooral nodig met beveiligde transacties of sites zoals digID.

Deel 3 of het iets met cookies te maken heeft?
Als je in internet explorer de cookies instellingen op standaard hebt staan dan kan het daar ook niet aan liggen.

Check dus even of je java hebt via de bovenstaande website.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb hetzelfde met bepaalde spelletjes websites. In Firefox worden de spelletjes niet geladen, in IE wel. Ik heb dus meerdere browsers geïnstalleerd.