ik krijgen telken zo'n witte doek over mijn computer scherm als ik iets klik hoe gaat dat weg?

Toegevoegd na 14 minuten:
er komt gwn zo'n witte ding niet egt een doek maar als ik ergens op klick dan gaat het zeg maar omhoog maar het gaat niet over men toolbars en status bars en zo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Cryofiel
14 jaar geleden
Pak een hoekje van de doek tussen twee vingers. Til de doek langzaam van je computerscherm af. Pas op dat je je scherm niet omvertrekt. Leg de doek op een plek waar niemand erover kan struikelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je vraag niet,
Wat bedoel je eigenlijk met witte doek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gast8746 Ik heb niets tegen jou persoonlijk, maar vooraleer je een vraag stelt op goeievraag moet je beter nadenken en niet direct neerpennen wat in je opkomt ! Goed nadenken, want aan de beschrijving die je nu geeft, snapt (bijna) niemand wat je bedoelt ! Groetjes
vandaag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zo vandaag...dit had je ook even per pb kunnen doen, je komt wel heel erg belerend over zeg.
Wie moet er nu beter nadenken??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
via pm merken de andere gebruikers er niets van gewoon een duidelijke vraag stellen is dat nu zo moeilijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie niet in waarom de andere gebruikers dat moeten zien !?
Ben je zelf dan zo bijzonder dat je een ander op zijn taal moet wijzen, kom op zeg.
Ik word niet gauw boos, maar dit gaat me net iets te ver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja
wist je niet hoe bijzonder ik was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je probeert het wel te zijn ja.
Cryofiel
14 jaar geleden
@loes, ik zie geen probleem in vandaags opmerking. De vraag is op deze manier eerder een raadsel dan een goede vraag. Het is in het belang van de vraagsteller dat deze daarop wordt gewezen. Het is ook nuttig voor de overige GV-ers om mee te kunnen lezen. Ik zie dit als een vorm van sociale controle. Die heeft ook slechts zin wanneer anderen ook zien dat iemand vriendelijk wordt gewezen op zijn gedrag. vandaags reactie was duidelijk, en in vriendelijke bewoordingen gesteld. Ik vind de reactie daarom prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ai beetje scherp vandaag. Deze persoon heeft misschien wel heel erg zijn best gedaan om de vraag zo goed en duidelijk mogelijk te omschrijven. Oke in gebrekkig Nederlands, maar daar kan deze dus ook niets aan doen. Maar weet het misschien zelf ook wel maar doet het toch maar. En met het witte doek zal deze waarschijnlijk een wit veld mee bedoelen maar dat weten wij allemaal. Daarom begrijp ik @Loes wel om te vragen of dit in de pb kan. En ook de reactie van @Cryofiel neemt gelijk neemt gelijk een loopje met @gast. En dan komt @vandaag nog met de opmerking een duidelijke vraag stellen is dat nu zo moeilijk? Het is nu maar net hoe je zegt, maar komt een beetje bot over. En dan @Cantare met hoofddoek delete dan is ie weg. @mrTMo begint over de apparatuur en witte lakens. Dit is niet echt een visitekaartje voor GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze persoon heeft geen moeite genoeg gedaan om de vraag duidelijk te stellen. En dan heb ik het niet over slecht nederlands. Misschien kan de vraagsteller slecht nederlands, dat is voor mij het punt niet. Het punt is wel dat hij - ook al is het in gebrekking nederlands - zijn vraag duidelijker stelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lora, in je opmerking zit iets in. Maar toch...
Ik kan bijvoorbeeld ook slecht engels. Maar als ik wil reageren op een engels forum, dan raadpleeg ik een online woordenboek zodat ze me begrijpen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tevens heb ik geprobeerd een antwoord op zijn vraag te geven! Zie mijn antwoord onder de vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het rare is ook dat hij zijn vraag onder de categorie "Overige" plaatst, dus men moet al echt beginnen gaan te denken dat die "doek" een echte "doek" is. Software is toch engels??? Als hij nog niet onder de juiste categorie kan zetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik het zie en het weleens bij mezelf is overkomen snap ik de vraag zeer goed en ik zou het niet veel anders kunnen beschrijven!!!
Ik denk dat dit iets nieuws is in Win7, vandaar dat ik op basis van deze gegevens denk dat het hier om een nieuw dingetje gaat van Win7!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sta volkomen achter "vandaag". Zo stel je toch geen vraag? Dit is een Nederlandse site en als de vraagsteller van Nederlands sprekende en schrijvende mensen een fatsoenlijk antwoord op zijn vraag wil, dan mogen wij wel van de vraagsteller verwachten dat hij die vraag ook een beetje begrijpelijk en met correct taalgebruik opschrijft.
En Loes, even over jou, volgens mij ben jij belerend en niet "vandaag". Ik vind het zeer terecht, constructief, en normaal om iemand te wijzen op zijn overduidelijk zeer gebrekkige kennis van de taal.
Wat doe jij? Jij gaat "vandaag" wijzen op wat hij volgens jou verkeerd doet in zijn gedrag. Terwijl over de correctheid van het wijzen op iemands foute taalgebruik een stuk minder twijfel bestaat, dan het "foute" gedrag van "vandaag" dat jij lijkt te zien. En dan nog zo'n vervelende laatdunkende opmerking er bij "ik word niet snel boos, maar.." Wat voegt dat precies toe?
Volgens mij heb jij zelf een beetje vervelende ervaring met mensen die je op jouw fouten wijzen. Volgens mij is het namelijk iets heel normaals dat je door anderen op je fouten gewezen wordt. En bovendien is dat helemaal niet iets dat perse per prive bericht moet. Je ziet immers dat er een zeer interessante discussie uit volgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een drukte..'vandaag' en ik hebben dit 2 dagen geleden via een pb opgelost...dhuus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind het zelf ook nogal overdreven en vooral als je je hierover opwind. Ik hoop dat deze discussie van 2 dagen geleden hiermee gesloten kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ìK wind me nergens over op..voor ons was deze discussie allang gesloten !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Loes het was @j0ve, hij gaf namelijk aan dat hij normaal niet snel boos is, maar met zo'n reactie laat hij wel blijken dat hij het nu wel was geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kiswum: J0ve is niet kwaad geworden, maar Loes was eventjes kwaad. Maar het is allemaal reeds bijgelegd. Het aantal reacties op deze vraag is inderdaad een beetje overdreven aan het worden. Als we een discussie willen aangaan betreffende vreemdelingen op goeievraag, kunnen we beter de categorie goeievraag kiezen en daar het topic starten. Groetjes vandaag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm, dat was Loes die zei "ik word niet snel boos", en ik citeerde haar. Vandaar ook de aanhalingstekens.
Overigens staat nergens dat je niet mag reageren op discussies van 2 dagen geleden. Dat ik me erover opwind is teveel gezegd, maar ik vind het echt niet kunnen als mensen zo slecht Nederlands kunnen. En die mening mag ik, lijkt me, heus ventileren in een discussie die hier nog over ging ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EINDE VAN DEZE DISCUSSIE ! Mag ik allen, die hier aan hebben meegewerkt, hartelijk bedanken.
Het doet mij deugd, te weten dat alles, maar dan ook ALLES, is opgelost.
Het waren weer 'vruchtbare' dagen, máár, met een goede afloop.
Nogmaals, hartelijk dank hiervoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij interesseert het niet HOE hij de vraagsteller het schrijft (met of zonder taalfouten) maar wel WAT hij schrijft Als hij slecht nederlands kan, kan hij evengoed een goede vraag slecht gespeld schrijven. Als hij een duidelijke vraag in slecht nederlands schrijft, vind ik niet erg, maar een onduidelijke vraag in onduidelijk nederlands is erger... Op naar de 30 reacties? LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Vandaag en J0ve: Hmm dan heb ik het helemaal uit de context gehaald ik stond er niet bij stil dat het een citaat was. Voor mij waren de voorgaande berichten al weer ver weg gestopt in mijn geheugen. Met deze gegevens lees ik het bericht van J0ve iets genuanceerder. Ik hoop dat jullie mij kunnen vergeven ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EINDE DISCUSSIE.
DE VRAAGSTELLER HEEFT HET NU WEL BEGREPEN. ZONDER BIJBEDOELINGEN HOOR, MAAR DE VRAAGSTELLER KRIJGT VAN MIJ ENKELE LINKS NAAR ONLINE-WOORDENBOEKEN: Een heel goede voor veel talen :
http://www.mijnwoordenboek.nl/babel-vertaal.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
p.s. wie heeft deze vraag gemarkeerd als "Goeie Vraag??? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik in ieder geval NIET
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben onschuldig :D
waar gaan we trouwens nu over discussieren? In tegenstellingen tot sommigen (ik noem geen (nick)namen) vind ik dat namelijk wel leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja over sommige mensen die vragen stellen zoals "Hoe heet dat meisje met staartjes in haar haar dat bij K3 zingt". Dus over onnozele vragen of dat die toegelaten mogen worden op goeievraag. Want tegenwoordig is goeievraag een vraagbaak van soms echt belachelijke vragen. Maar ik heb me daar ook al schuldig aan gemaakt, hoor. Maar probeer het nu te minderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik 't helemaal mee eens, vandaag.
Heb er al een paar keer een vraag over gesteld in de categorie goeievraag.nl, maar rarara, weggemodereerd.

Antwoorden (6)

Hoofddoek? Klik op delete, dan is ie weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is er iemand aan het werk, die probeert de apparatuur en zo met witte lakens af te dekken tegen stof of verfspatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allez allez
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, ik heb het ook wel eens, vooral in internet explorer. Als ik dan op een link klik komt er opeens een soort witte 'waas' over het venster heen, maar alleen over het venster, niet over je werkbalken o.i.d. (windows vista). Bij mij kunnen er dan 2 dingen gebeuren:

- het scherm wordt na een tijdje weer normaal

-je klikt ergens willekeurig, dan verandert de 'naam' van je venster (zoals bij mij nu bovenin Antwoord geven op - Internet Explorer staat) in [taak] (Reageert Niet). In dat geval moet je je internet even opnieuw opstarten.

Ik heb in elk geval nog geen manier gevonden om het weg te krijgen, maar het gebeurt maar sporadisch en heel irritant is het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U vraag zit raar in elkaar. Ik zou je vraag preciezer stellen. Je kan eventueel je vraag verwijderen en hem daarna opnieuw stellen.

Het kan zijn dat je met dat witte doek de "pop-ups" bedoeld die soms te voorschijn komen. Dit zijn reclameadvertenties. Normaal zit er een "anti-pop-up" in browsers zoals Internet Explorer en Firefox maar misschien gebruik je nog een oude versie van Internet Explorer?

Je geeft zo'n vage omschrijving van je probleem, dat iedereen die de vraag leest, moet "raden" wat je bedoelt.

Groeten
vandaag

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kan ook te maken hebben met spyware.
Installeer en scan eens met volgende programma's:

Spybot Search & Destroy
http://fileforum.betanews.com/download/Spybot-Search-Destroy/1043809773/1

en laat nadien je computer scannen op virussen met bijvoorbeeld het uitstekende gratis anti-virus programma Antivir Avira
http://download.cnet.com/Avira-AntiVir-Personal-Free-Antivirus/3000-2239_4-10322935.html?part=dl-10322935&subj=dl&tag=button&cdlPid=11012914

Toegevoegd na 2 dagen:
ZONDER BIJBEDOELINGEN HOOR, MAAR DE VRAAGSTELLER KRIJGT VAN MIJ ENKELE LINKS NAAR ONLINE-WOORDENBOEKEN:

Een heel goede voor veel talen :
http://www.mijnwoordenboek.nl/babel-vertaal.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows is dan overbelast en heeft moeite de openstaande vensters in te vullen.
Dat kan 2 oorzaken hebben: een virus "is eating your machine".
Óf: je draait Windows XP op een ouwe machine met 256 Mb werkgeheugen: dat is veel te weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je systeem is op dat moment tijdelijk (lokaal) vastgelopen (Maak je gebruik van Windows7?)

Andere programma's kunnen dan nog wel blijven werken, wat je kunt doen aan dit probleem? Even wachten totdat je vraag (die klik op de knop) is verwerkt, daarna kun je weer rustig verder.
- Als dit veel te vaak voorkomt dan zou je kunnen kijken of de harde schijf (c: schijf) niet te vol is.
- Je pc op virussen scannen
- Goed nagaan of je pc je Windows wel goed aankan qua specificaties/ouderdom.