Waarom doet mijn Epson Stylus SX105 raar?

Eind mei kocht ik de Epson Stylus SX105 (Skanner/printer/fotokopieerapparaat). Nu moet ik voor de eerste keer de zwarte cartridge verwisselen want het rode lampje knipperde daarvoor. Je moet het apparaat open doen en dan op de knop Stop drukken. Dan zouden de cartridges in het open vak moeten verschijnen om ze te kunnen verwisselen. Bij mij gebeurt dat echter niet. Er gebeurt gewoon helemaal niks. alleen is het knipperen van het rode lampje nu opgehouden. Ik keek op de site van Epson maar zie er geen Helpdesk op staan. Wat kan ik doen?

14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Rechtsonder in je winbalk staat een grijs printertje (bij je klok(balonnetje: EPSON SX100 Series), Rechtsklik er op en selecteer: EPSON SX100 Series.
Nu heb je een scherm met linksboven een "textscherm"met daaronder een knop HOE, met flinke blauwe pijl. Als je die inklikt leidt de printersoftware je door het proces heen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Dubbelklikken op printertje lukt ook, En in printvoorkeuren die je voorgeschoteld krijgt bij afdrukken kan je er ook komen via: voorkeurinstellingen, daar tabblad: Hulpprogramma's --> 5de knop Cartridge vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Sorry maar heb géén grijs printertje in mijn winbalk bij de klok.Geen enkel icoontje voor de printer daar. Het plaatje dat je hier afbeeldt heb ik wel gezien en daarop zijn alle cardridges nu leeg terwijl dat niet waar is want een paar dagen geleden hadden de kleuren nog wel veel inkt en ik heb geen kopieën meer gemaakt. Alleen zwart is echt op. Op het bureaublad zijn wél een paar links met Epson herinner ik me nu. Zal daar gaan kijken hoe of wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even je printer aanzetten en iets printen zoals je altijd doet, kan je er ook komen via: voorkeurinstellingen, daar tabblad: Hulpprogramma’s—> 5de knop Cartridge vervangen.
zondag
14 jaar geleden
Printer wil niet meer printen. Scherm geeft de boodschap dat de printer er niet klaar voor is. Je andere suggestie kan ik nu niet uitvoeren omdat ik in het ziekenhuis lig en op een computer van het ziekenhuis internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is oké, lievv dat je het laat weten. Veel sterkte en gezondheid.
Heb je de stekker van de printer er al een keer een minuut uitgehad? De printer reset dan, en meestal is het probleem dan wel opgelost!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zelf ook een Epson printer gehad en volgens mij moet je op een knopje drukken zodat het houdertje van de cartridges steeds een plaatsje verschuift.
Zet de klep open en kijk of er ergens een knopje in de buurt zit van de cartridges.

Verder kan een "reset" helpen door de stekker uit de printer te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Er zit een knop naast het woord STOP en daar moet je op drukken om de cartridges tevoorschijn te brengen. Bij mij gebeurt dat echter niet Er gebeurt niks. Maar ik kan er nu niets aan doen want ik werd plotseling weer in het ziekenhuis opgenomen (en internet van daar uit).