na een update van Windows Media Player?

in dat geval zert de oude terug of gewbruik veel betere programma's daarvoor zoals VLC... Die kan alles en veel beter dan WMP...

Gratis en kan alles probleemloos...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is altijd fijn een extra mediaplayer erbij te hebben, laatst een mkv bestand gedownload en media player classic was de enigste die hem kon openen. dus voor wmv draait ie zijn hand niet om. media player classic vreet echt (zo'n beetje) alles:

http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Player_Classic

de download:

http://sourceforge.net/projects/guliverkli/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mediaplayer is software die bestanden afspeelt. Codecs zijn nodig om ze te kunnen afspelen.
Anders gezegd: Media player classic *alleen* (dit is het sleutelwoord hier), gaat je geen centimeter vooruit helpen. De VLC die XiniX aanbeveelt is daarop een uitzondering: Die heeft de meeste codecs hardcoded en dus geen behoefte aan externe codecs (zoals MPC).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mpc heeft zover ik weet ook codecs in zich, aangezien ik nooit codec los heb gedownload. vlc is indd ook een goeie optie.
VLC Player kan alles afspelen:
http://www.videolan.org/vlc/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WMV is een bestandsextentie die meerdere formaten kan huisvesten.
Elk formaat heeft zijn eigen codec nodig (Coding-Decoding-algorithm)
Elke video-player gebruikt codecs om bepaalde bestandsformaten te decoderen en af te spelen.

Dit betekent zoveel als: De ene WMV is de andere niet: hetzelfde bestandsformaat kan andere codecs nodig hebben om af te spelen.
En eens je de codecs hebt, maakt het nog weinig uit welke player je gebruikt.

Typisch zijn codecs losstaand van de video-player (dit is bij de meeste players het geval - en wordt gedaan voor gebruiksgemak: in plaats van een volledig nieuwe player, heb je dan gewoon een kleine codec te downloaden). Andere players hebben hardcoded codecs en dus geen nood aan losstaande codecs, maar kunnen deze laatste nog steeds gebruiken (VLC is daar een voorbeeld van).

-

Aangezien WMV het huisformaat is van Windows zelf, zou je typisch genoeg hebben aan je Media Player te updaten: standaard komt zo'n update met de laatste codecs voor WMV.

Programma's zoals 'Gspot' kunnen je aantonen welke codec je precies nodig hebt om je video af te spelen.
Eens je de naam weet, kan je ze makkelijk downloaden. Eens je de codec hebt, maakt het weinig uit welke player je gebruikt.

-

Gezien de aard van VLC (hardcoded codecs en een brede ondersteuning), kan dit misschien een makkelijke oplossing zijn, XiniX zijn post levert je de nodige info op.

Mijn antwoord staat hier vooral omdat ik geloof dat kennis van het bovenstaande, inzicht in deze drieledigheid (player-codec-bestandsextentie) je veel miserie gaat besparen. Zoals je in de antwoorden hier kan zien, is dit verschil voor veel mensen ook niet echt duidelijk of gekend.