Waarom worden hier vaak vragen gesteld waarvan je het antwoord in je handleiding kunt vinden?

En zelfs als je de handleiding niet (meer) hebt is hij vaak te downloaden van internet. Is dit dan de weg van de minste weerstand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

gemakzucht, maar soms is het ook wel moeilijk om een goede vraag te bedenken.

maar mischien heeft de vraagsteller een product, waar hij de jandleiding niet binnen handbereik heeft liggen en dan is het wel makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat mensen het leuk vinden om vragen te stellen en met elkaar te communiceren, wat leuker is dan een handleiding doorworstelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is op deze wijz toch lekker snel en veul leuker dan zo'n saaie handleiding. Bovendien kost je dat eventueel weer printpapier.
Is de weg van de minste weerstand bovendien kwalijk, zo vraag ik me af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is de toeristische route.

Een handleiding opzoeken en downloaden is zo gebeurd, het doorlezen duurt wellicht iets langer, maar da's vaak wel de kortste weg. Hier je vraag stellen is echter veel leuker, en vaak krijg je er nog gratis leuke informatie en anecdotes en voorbeelden bij. Dus sneller is het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de handleiding:
- sommige zijn door de vreselijke vertaling onleesbaar of onbegrijpelijk.
- onbegrijpelijk, door teveel technisch taal gebruik waar een gebruiker niet voor heeft gestudeerd.
Door de vraag hier te stellen kan je in beide gevallen meer uitleg krijgen in begrijpelijke taal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buitenlandse tolken moeten beter nederlands leren om zo duidelijke vertalingen van handleidingen te kunnen maken.