Well... Ik vind zelf van wel! Alleen vind ik dat je goed moet oppassen. Als je bijv. ergens mee zit en je wilt erover praten of iemands mening weten, kan je dat altijd wel aan je 'internet vriend(in)' vragen. Maar ik vind zelf dat je niet teveel persoonlijke dingen moet vertellen. Gewoon dingen in het algemeen wat iedereen mag weten. Maar dingen die je normaal niet zomaar aan iedereen vertelt, zou ik dan ook niet aan je 'internet vriend(in)' vertellen. Tegenwoordig is bijna niemand meer te vertrouwen. Je kan deze persoon wel natuurlijk in het echt zien en dus afspreken, elkaar beter leren kennen, dus elkaar vaker zien en telefonisch contact. En zo kom je zelf wel achter of je deze persoon kunt vertrouwen of niet. Ik heb zelf ook een 'internet vriendin'. We praten veel en we hebben allebei wel het gevoel dat we goede vrienden zijn en dat we goed met elkaar kunnen praten. En misschien dat we binnenkort gaan afspreken om iets leuks te doen. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen bedankt voor het reageren:>)

Andere antwoorden (9)

In mijn visie is het internet een groot 'social network', waar heel mooie vriendschappen uit kunnen ontstaan. Dit werkt in principe hetzelfde als dat je vanuit het café heel mooie vriendschappen kunt opbouwen...

Het internet is wat dat betreft heel nuttig om contacten te leggen. Ik heb alleen in het verleden zelf andere ervaringen. Dat de real life situatie erg tegen viel ten opzichte van het beeld dat ik via het internet had...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja natuurlijk kan dat

ik zelf mail al bijna 1,5 jaar met iemand en we hebben elkaar nu pas 2 keer gezien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan zeker. ik heb 7 jaar geleden kontakt gekregen via internet, heel toevallig was dat ik was nergens naar op zoek, met een vrouw. zij blijkt nu in de moeilijkste jaren van mijn leven, een echte supertrouwe vriendin te zijn. ik noem niet gauw meer iemand een vriend(in), maar in dit geval durf ik dat te zeggen. familie, vrienden die ik al jaren heb, ik zie ze niet als ik hulp nodig heb of vriendschap, en zij is er altijd.

dus ja het kan zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut. Internet is gewoon een van de mediums waar je vriendschappen kunt op doen. Ik heb er zeker vrienden bij gekregen. Daarnaast had ik een chatmaatje waar ik uiteindelijk mee ben getrouwd. We zijn al 4.5 jaar gelukkig met elkaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Omdat communicatie voor het allegrootste deel niet bestaat uit (getypte) woorden, maar uit zaken als
de klank van iemands stem, intonatie, een oogopslag, een terloopse aanraking, stiltes die vallen, een lok haar die uit de ogen wordt geveegd, een trek om de mond en zelfs geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van wel. Omdat je eerst anoniem bent voor elkaar beoordeel je elkaar op karakter. Maar dan is het wel van belang dat je via internet/mail eerlijk tegen elkaar bent.
Ik vind internet juist een heel mooi medium om ook vriendschappen op te doen die goed kunnen functioneren naast de al bestaande vriendschappen die je hebt.
Internet is toch ook communicatie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan, Op hyves kun je bijvoorbeeld makkelijker contact houden met je bestaande vrienden (die je altijd al had), maar ik zou mijn vriendenkring niet uit willen breiden via programmatjes als Second life en dan vreemden als vrienden beschouwen. Met Second life heb ik al een huwelijk zien eindigen door bedrog en vreemdgaan dus ben er niet zo`n voorstander van eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het een opstap mogelijkheid is voor mensen, die anders niet zo'n mogelijkheden hebbben andere mensen te ontmoeten. Je mist bij internet natuurlijk wel belangrijke informatiebronnen, je kunt iemand niet horen, zien en beoordelen op zijn gedrag( uitstraling ). Mensen doen zich graag een beetje beter of anders voor dan ze zijn.
De waarde van zo'n vriendschap leer je vaak pas kennen in moeilijke tijden.
Het opstarten zal via internet misschien best een tijd goed gaan het onderhouden van een hechte vriendschap vergt, denk ik, meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker dat kan wel degelijk. Ik heb een hele goede internet vriend die ik nu al ruim 5 jaar ken. We hebben elkaar ook in het echt ontmoet en zijn zelfs samen op vakantie geweest, gewoon als vrienden. We hebben elkaar gesteund door dik en dun als dat nodig was. Ook veel lol gehad. En binnenkort heb ik een meeting van een internet(vrouwen)groep, wie weet komt daar ook wel een vriendschap uit, je weet het maar nooit.

Chatten is niet alleen woorden, ook camera en microfoon dus je leert elkaar wat beter kennen. Maar ik noem niet iedereen waar ik mee chat een vriend