Hoe kan het dat Mozilla Thunderbird niet alle nieuwe emails vindt als je em start ?

Ik heb het zo ingesteld dat elke keer als ik em start, dat ie checkt voor nieuwe mail, maar dan krijg ik er maar 1 of 2. Als ik echt klik op "Get mail" (engelse versie) vindt ie er veel meer.

Toegevoegd na 17 minuten:
Het is de nieuwste versie 2.0.0.23, maar heb het ook gemerkt bij eerdere versies.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb dit ook gehad met Thunderbird onder Windows. Nadat was overgestapt op Ubuntu Linux niet meer. Maar dat is wat drastisch.

Komt de mail in een Global Inbox of een aparte inbox per account ? Voor automatisch ophalen moet je een van beiden gebruiken.

Staat bij "Edit" "properties" "account settings"'server settings" "advanced" de optie "include this server when getting new mail" aangevinkt ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een global inbox, en bij alle accounts staat "include this server when getting new mail" aangevinkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En is bij "edit" "preferences" "advanced" de connection time out lang genoeg ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij staat dat bij Tools>Options>Network&Disc Space en the connection time out staat op 60 seconden. Lijkt mij lang genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opnieuw installeren (wel je mailbestanden bewaren).
Hopelijk levert dat iets op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mja misschien maar dat doe ik liever niet. Dat importeren van mail gaat niet altijd goed bij mij.