Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

apparaat niet zichtbaar in netwerk

Ik heb een tv via ethernet aan mn router gekoppeld. De tv heeft een IP adres, zie ik in de configuratie van mijn modem/router, zie ik ook in McAfee netwerkoverzicht, maar zie ik niet in het windows netwerkcentrum.

Ik wil media op mijn pc delen met de tv via Mediaplayer V11, maar omdat windows het apparaat niet 'ziet' werkt het niet. Vreemd is dus dat in de routerconfig en McAfee het apparaat wel zichtbaar is, maar in de weergave van apparaten onder Windows Netwerk, niet. En juist dat laatste is cruciaal om de media te kunnen delen.

Het heeft me 3 avonden gekost, me suf gezocht op internet dus het leek me tijd worden voor een GV poging.

Alvast dank!

Toegevoegd na 1 uur:
plaatje van McAfee weergave en Windows netwerk toegevoegd.

Picture for question
paulus811
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je al geprobeerd om mc afee uit te schakelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft me 3 avonden gekost, me suf gezocht op internet dus het leek me tijd worden voor een GV poging ah! in ieder geval geen luie GV'er :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Beste Paulus,

Heb je al gekeken of je in mc affee een instelling hebt die netwerkverkeer blokkeerd? Iets in de trant van delen niet toegestaan. Het zou zomaar een logische verklaring kunnen zijn dat mcaffee dit blokkeert en dus wel zelf ziet maar niet door laat gaan.

Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Hi Cindy, helaas kun je in McAfee niets instellen mbt het netwerk. Je kunt alleen weergeven hoe het eruit ziet. Ik kan McAfee zelfs niet uitschakelen (heel eigenwijs programma kennelijk), wel de firewall ervan en die heb ik al uitgezet. Dank voor het meedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm..ok..dan weet ik het ook ff niet :-) Ik kijk nog wel even verder voor je.
Probeer eens in McAfee te zoeken naar vertrouwens beheer en voer de ip adres handmatig in van je tv zodat de firewall van McAfee en(of) windows het niet tegenhoudt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het zeker wil weten of mcfee de schuldige is zet dan even een andere virusscanner er op ,je heb er verschillende gratis.ik schrijf uit ervaring,niet met mcfee maar met een andere virus scanner,toen ik er een andre er op had gezet werkte alles weer naar tevreden heid.koste mij wel een week hobbyen,maar het is mij wel gelukt.veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding