Hoe ziet de ICT industrie er over 10 jaar uit?

er zijn momenteel een aantal trends
1. Opkomst Open Sourcesoftware
2. Toename van inhuur ZZP-ers
3. Toename outsourcing
4. Toename van Managed Services
5. Etc?

Mijn hypothese is het dat door deze trends de ICT industrie aan het veranderen is. maar hoe en in welke richting?
Wat voor bedrijven zijn er over 10 jaar? Zijn ze groot of klein? Gespecialiseerd of breed geörienteerd?
Bestaat ZZP-en nog wel of is iedereen het dan?
Gebeurt alles qua beheer in India/ Roemenië of derde wereld landen?

Graag jullie beargumenteerde mening.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik verwacht dat er enkele multinationals de ICT markt domineren met functionaliteit waarop je je kunt abonneren. Bedrijven hebben geen interne IT leverancier meer, want IT valt net als gebouwen en stroom onder faciliteitsbeheer.

Als gevolg van service orientatie, waarbij het niet meer uitmaakt hoe functionaliteit is geimplementeerd is de hardware markt wereldwijd gestandaardiseerd, omdat "service brokers" naar steeds goedkopere implementaties zoeken.

Beheer is problematischer dan ooit, omdat de benodigde gereedschappen zijn achtergebleven bij de snelle ontwikkelingen en en toegenomen complexiteit van gekoppelde IT diensten. Denk aan de fliunke stroomuitval is de verenigde staten; dergelijke dingen ga je ook zien met uitval van IT functionaliteit waardoor de maatschappij lokaal wordt lamgelegd ; alles is aan elkaar gekoppeld.

ZZP'ers die de kennis en kunde hebben om dit allemaal nog te snappen worden goud waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Toekomst....

Heel veel outscourching na andere landen, zoals het nu ook steeds meer gebeurt. Toch denk ik dat na een tijd de bedrijven ook de nadelen van het outsourching gaan ondervinden.
Verder denk ik dat er weinig kleine bedrijven blijven bestaan en dat de meeste bedrijven worden opgeslokt door de grote....
Ook denk ik dat de bedrijven hun ICT steeds meer centraliseren op een lokatie.

Maar wat er echt in de toekomst gaat gebeuren kunnen we nu natuurlijk niet weten