Weet iemand waar ik (technische) informatie kan vinden over digitale tv via IP Multicast?(beter bekend als IPTV)

Dus niet zozeer de aanbieders maar meer informatie hoe dat in zijn werk gaat en welke ontwikkelingen toepassingen et cetera er zijn.
Whitepapers zijn ook welkom.

bij voorbaat dank.

Toegevoegd na 1 dag:
beste antwoord staat in de reacties van het eerste antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

http://en.wikipedia.org/wiki/Multicast

Daar kan je wat over lezen in ieder geval
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet wat multicast is, het gaat mij meer om de technische mogelijkheden m.b.t. IPTV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke technische mogelijkheden zoek je? Sowieso op google zoeken: Multicast kom je wat te weten. Of staat daar niet wat je zoekt. Multicast word ook bij modems gebruikt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begin binnenkort met een IPTV project.
nu ben ik me erin aan het verdiepen om te weten wat de mogelijkheden zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/IPTV
via multicast is wel duidelijk maar moet ik dan ook een load balancing uitvoeren voor optimalisatie? ik moet dus zo een settopbox maken.
Ik wil ook weten wat ik me moet voorstellen bij de p2p protocollen, gaan we dan uit van een gesloten netwerk?
dat soort vragen spoken door mijn hoofd.
overigens wordt het een totaal pakket. in hoeverre heeft dit betrekking op je huidige bandbreedte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor de moeite.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is op zich een gesloten netwerk, maar kan ook met diverse IP adressen. Het heeft inderdaad invloed op je bandbreedte.
Het word ook gebruikt om met diverse Dreamboxen naar dezelfde TV programma's te kijken, waarbij de authentificatie van 1 server komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de hulp,
ik heb gelukkig een forum gevonden waar ik nogal wat ondersteuning krijg.
er zijn namelijk weer wat nieuwe vragen bij gekomen maar ik zit op de goeie weg.
bedankt!

Andere antwoorden (1)

gewoon een dreambox aanschaffen