Is het mogelijk om per programma of per site te bepalen of je het geluid wil horen of niet?

Als ik namelijk muziek wil luisteren via mijn pc en ik ga naar een site om online een spelletje te spelen krijg ik ook het geluid van die site te horen. Is het mogelijk om zelf te bepalen welk geluid je nou wel of niet te horen krijgt? En als dat kan, is het ook mogelijk om in te stellen per site of je dat geluid van die site wel of niet wil horen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn daarvoor verschillende mogelijkheden.
Veel geïnstalleerde computergames hebben opties die je aan kan passen, waaronder geluid. Als je hier het geluid uitzet heb je er geen last meer van. Voordeel is dat het elke keer als je het spel gebruikt zo blijft, nadeel is dat het alleen voor geïnstalleerde games werkt.
Als je Windows Vista hebt (misschien werkt het bij XP ook, dat weet ik niet zeker) hebt is er nog een makkelijke optie. Rechts onderin je scherm staat het kleine luidsprekertje en als je daar 1 keer op drukt kan je het algemene volume aanpassen. Als je met je rechtermuisknop drukt en dan de volumemixer opent kan je van elk programma precies bepalen welk volume het heeft. Dit moet je wel elke keer opnieuw doen.