Waarom stopt mijn draadloze muis er steeds mee?

Van het ene op het andere moment verdwijnt de muisaanwijzer (pijl) van het scherm. Er zitten oplaadbare batterijen in die ik al 'n keer verwisseld heb. Hij staat in rust in een basisstation, waarvan ik dacht dat hij de muis steeds bijlaadde. Is dat niet zo? Ik moet steeds m'n muis met draad weer aansluiten en de computer opnieuw starten om de pijl weer terug te krijgen.

14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Als de muis al zo een 5 jaar oud is, zou ik de batterijen verwisselen. Oplaadbare batterijen hebben niet het eeuwige leven.

Als je sommige computers uit zet, kan het zijn dat de USB geen spanning meer geeft om te laden. Maar een lampje op de lader zal daar snel uitsluitsel over geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ik heb de batterijen verwisseld en het lampje op de lader was bij de oude batterijen groen en bij de nieuwe ook. Ik snap het niet. Sluit hem dus niet meer aan alhoewel hij eigenlijk prettiger is dan de muis met draad. Maar ik wordt iebel van het steeds moeten opstaan om de muizen te verwisselen en de computer dan opnieuw moeten opstarten.

Andere antwoorden (3)

Ik heb het wel eens met het toetsenbord terwijl de batterijen nog goed zijn. de afstand van sensor en muis mag niet geblokkerd worden en je kunt ze resetten. werkt het dan nog niet, moet je effe kijken of er nog garantie op zit, en gewoon mee terug gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het zo zijn dat het probleem optreedt op het moment dat u een ander apparaat van de USB poort van uw computer verwijderd? Gebruik dan voor uw muis een andere USB poort, de interne USB-Hub in combinatie met uw besturingssysteem snapt het dan niet helemaal en disabled alle apparaten op de betreffende hub. Veilig uitschakelen van uw USB apparaat wilt ook zeker helpen bij deze issue.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Nee, het gebeurt gewoon plotseling terwijl ik dingen zit te lezen op internet.
Ik heb dit zelf ook gehad. Ik denk dat het aan de gebruikte techniek ligt (infrarood dat veel van de batterij vraagt) in combinatie met het slecht opladen. De muis laad niet goed genoeg op, of de batterijen worden snel slechter. Het vervangen van de batterijen (oplaadbare!) helpt wel even, maar het probleem keert snel weer terug.

Ik heb nu een draadloze muis en toetsenbord via bluetooth (kost minder stroom) en dat werkt een stuk beter. Hierbij worden de batterijen niet opgeladen in een oplader. Ik doe er losse oplaadbare batterijen in die ik in een externe oplader weer oplaad. Dat werkt in de praktijk goed. De batterijen moet ik dan eens in de 2-3 weken wisselen van de muis en van het toetsenbord nog iets minder vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ik ben een beginneling. Weet nog niets van bluetooth af. Er valt nog zo veel te leren dat ik er bij voorbaat moe van word.