Het standaardlettertype op mijn pc lijkt opeens veranderd te zijn. Hoe los ik dit op?

het gaat om windows vista. Na een paar programma's te hebben geinstalleerd lijkt het lettertype van mijn startmenu en configuratiescherm en overige mappen veranderd te zijn. Het is kleiner en hoekiger. Nu heb ik die programma's er alweer afgegooid (was geen virus) maar het lettertype blijft veranderd. Weet je misschien hoe ik het lettertype verander? Ik kan zelf niets vinden via het configuratiescherm...
Liever geen systeemherstel, dus als je een andere oplossing hebt is die meer dan welkom!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Selecteer in het configuratie scherm persoonlijke instellingen. Dan op kleur en vormgeving van vensters. Klik op geavenceerd. loop door de items heen en zie waar balk met lettertype's actief worden. Het lettertype wat bij mij geselecteerd was (en nog steeds is): Microsoft sans serif met de grootte van 8.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Rechts klikken op je desktop en dan naar properties (opties?) en dan bij elke tab kijken of de instellingen goed zijn.
Sorry ik weet de nederlandse benamingen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is een (Engelstalige) hulp.
Bij de punten 5, 6 en 7 kun je het instellen.
AWM