hoe krijg je je naam van google af??

ik stond op een site met naam maar site bestaat niet meer....hoe kan dat verwijderen laten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Je kunt een verzoek indienen bij Google zelf ter verwijdering van de informatie; zie de bron hieronder.

Toegevoegd na 14 minuten:
Let wel: in de zogenaamde webarchieven (zoals webarchive.org) is informatie van jaren terug gemakkelijk op te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele enkele keer in heel bijzondere gevallen kun je inderdaad proberen te verzoeken om je naam te laten verwijderen, maar in de regel geldt : bezint eer ge begint.

Alles wat je op Internet plaatst, in een forum, een website, een blog, een hyves, waar dan ook, moet je zien als zijnde 'gepubliceerd'. En alles wat ooit gepubliceerd is, is terug te vinden. Als ik op mijn eigen naam google, zijn de eerste par hits inderdaad dingen die ik in een grijs verleden (nouja, jaar of twee, drie terug) in mijn onschuld op een forum heb gezet waar ik me - wist ik veel - met mijn eigen naam (voor en achter) had aangemeld. Na verloop van tijd heeft de eigenaar van dat forum me wel omgezet naar een neutralere naam, maar voor die tijd waren mijn posts al zo vaak gequote, die naam verdwijnt nooit meer. Nu sta ik nog steeds achter alles wat ik - althans op dat moment - heb geschreven, maar ik kan me voorstellen dat het ook vervelend kan zijn, op den duur.

Vandaar : bezint eer ge begint. Als het er eenmaal staat, kom je er eigenlijk niet meer van af. Zelfs als je niet meer bovenaan komt in Google, zul je toch links en rechts via links en archieven komen opduiken. Dingen waarvan je dus ECHT niet wilt dat ook maar één iemand op de wereld ze leest en herkent als de jouwe kun je dus eigenlijk maar één ding mee doen : voor je houden en NIET publiceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens, voorkomen is ook in dit geval beter dan genezen +1
Ik hebt dit probleem ook gehad. Vond het niet prettig dat ik makkelijk te vinden was met mijn voor en achternaam.

Ik heb Google gewoon even een email gestuurd met de de zoekresultaten die ik weg wil hebben.

Daar doen ze niet moeilijk over.