Ik zoek simpele spelletjes diie ik op mijn externe harde schijf kan zetten en die niet na een uur spelen gekocht moeten worden; waar vind ik die?

Om natte avonden tijdens de vakantie door te komen neem ik de laptop mee en ik heb geen zin in een duur internetabonnement en spellen die dik betaald moeten worden..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

eltigre had het al over oudere games. Van veel oude spellen zijn de licentierechten allang verlopen, en deze kunnen dus legaal gedownload worden, bijvoorbeeld op onderstaand adres.
Inderdaad zijn emulators daarvoor vaak wel handig. De meeste spellen op ondergenoemd adres zijn bedoeld voor DOS. De meest gebruikte emulator hiervoor werkt prima en is tevens gratis: DOSBox.

Als u op zoek bent naar meer adressen voor dergelijke spellen, zoekt u naar "abandonware".

Er zijn veel mensen die liever voor oudere spellen kiezen dan voor nieuwere. Vaak is het simpelweg een gevoel van nostalgie, maar men noemt ook vaak dat vroeger de nadruk meer lag op het spel zelf en de spelervaring dan op de nieuwe technieken en grafische snufjes - "in der Beschränkung zeigt sich der Meister". Tetris staat niet voor niets nog vaak hoog op de ranglijsten van "beste spellen ooit".

Hoe dan ook, decennia aan spellen zijn gewoon beschikbaar. De kans is groot dat er iets tussenzit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

http://www.addictinggames.com/mahjongg.html
http://www.spelletjesoverzicht.nl/aqua-bubble.html

Op diezelfde paginas zie je nog meer spelletjes die je gratis en zolang je maar wilt kan spelen. De meeste tenminste, maar dat zie je vanzelf.

Fijne vakantie en mooi weer gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar die kan ik ook downloaden of moet ik daar internetverbinding voor maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar moet je een internetverbinding voor hebben. Heb je die niet op je vakantieadres? Ik heb wel eens mahjongg gedownload op mijn PC om offline te kunnen spelen. Dat was gratis, maar ik weet niet meer waar ik die vandaan had. Op mijn nieuwe Macbook staat ie niet meer. Misschien kan google je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dat is dus net niet de bedoeling.. geld gaan betalen om te internetten vanuit het buitenland is me net te gortig.. kapitalen kost dat!
:-(
Ik wil ze thuis kunnen downloaden op mijn exteren harde schijf en dan meenemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat begrijp ik. Maar via google kan je dat vast wel vinden.
Is dit wat voor je?
http://www.1001spelletjes.nl/spellen/Mollen+Meppen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt in de bibliotheek ook computer spelletjes lenen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hangt er vanaf wat je precies zoekt.
bijna alle oudere games kun je via torrents downloaden.
anders kun je altijd nog een emulator met wat roms downloaden. zie bronnen.