Omdat er nog wel eens troep via plaatjes binnen kan komen. Het is dus een bescherming. Het kan zijn (vraag me niet hoe) dat er een virus op je computer binnen kan komen door middel van het openen van een plaatje. Daarom voor de zekerheid worden deze niet geladen. Je kan trouwens door simpelweg op een balkje te drukken ze weer weergeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan je emailprogramma.

Veel programma's laten plaatjes niet zien, omdat ze een manier kunnen zijn om virussen te verspreiden, of zelfs door spammers kunnen worden gebruikt om emailadressen te achterhalen. Dit kun je zelf instellen.

Er zijn andere programma's die de plaatjes wel altijd laten zien, maar dat is dus minder veilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn weten kan een afbeelding in GIF formaat nooit een computer besmetten. Er zijn in het verleden wel bijlagen gestuurd met de extensie plaatje.gif.VBS in de hoop dat op de pc van de gebruiker het weergeven van de extensie (in dit geval VBS) is uitgeschakeld en de bijlage plaatje.gif wordt weergegeven. Na dubbelklikken werd dan het script uitgevoerd.

Ook is het niet correct te veronderstellen dat Vista gif of JPEG plaatjes blokkeert, dat doet het mail programma, niet het besturingsysteem.

Het e-mail programma bijv. Windows Mail (in Vista) of Outlook blokkeert standaard wel afbeeldingen in gif en JPG formaat die in een e-mail bericht zijn ingebakken. at doet het alleen als de afbeelding niet echt in de mail zitten, maar van een andere server worden opgehaald. Als je de mail opent, dan worden de ingebedde afbeeldingen van de server gedownload en weergegeven. En daar zit het probleem. De server kan dan precies nagaan dat je e-mail adres bestaat en dit opnemen in een bestand. Het verzamelen van bestanden met werkende e-mail adressen is een hele lucratieve bezigheid.

Dit probleem wordt nu opgelost door de afbeeldingen die niet zijn meegestuurd met het bericht niet te downloaden. De gebruiker krijgt onderstaande melding en kan kiezen om de afbeelding te downloaden door met de rechtermuis erop te klikken. Door in de oranje balk te klikken kan je de afzender toevoegen aan de lijst met veilige afzenders (in ieder geval in MS Outlook). Dan worden wél alle afbeeldingen van deze afzender voortaan weergegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je het hebt over Outlook 2007?

Naar mijn weten kan je geen gif's zien in Outlook 2007. Dit heeft te maken met de rendering engine.

Outlook 2007 maakt niet zoals zijn voorganger (2003) gebruik van de engine van Internet Explorer, maar van de engine van Word. Deze is echter een stuk beperkter, waardoor gif support niet mogelijk is. Ook is de HTML en CSS ondersteuning een stuk beperkter.

Er is wel een mogelijkheid om de e-mail correct te zien: 'andere opties' --> bekijken in browser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Leon, Outlook 2007 (en eerdere versies) kunnen gewoon gif afbeeldingen in de mail weergeven, net als bmp, jpeg, png etc. Outlook kan de engine van Word gebruiken, maar doet dit standaard niet. Je moet dat instellen in de opties. HTML en CSS ondersteuning werkt gewoon. Het is alleen dat Outlook bepaalde scripts en externe afbeeldingen initiëel tegen houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, goed om te weten! Dankje.
Zelf gebruik ik Thunderbird, heb ik al dat gedoe niet. ;)