Wat zou handig zijn bij internetbankieren? Of wat kan beter?

Waar stoor je je aan? Wat werkt niet handig?
Wat mis je? Of nog leuke ideeen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (13)

Ik vind het onhandig dat ik steeds een code moet krijge op mijn mobiel voordat de betaling gedaan is, en vooral omdat ik nooit een code krijg!
ik heb alles geprobeert, maar dat stoort me echt heel erg!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Handig, maar onmogelijk zou zijn dat je thuis zou kunnen pinnen. Met andere woorden, je geeft via internetbankieren aan dat je vijftig euro nodig hebt en kunt deze daarna direct via je printer printen (geld moet gecodeerd worden, kassa's moeten geld scannen). Onuitvoerbaar, maar het zou wel erg handig zijn!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Internetbankieren werkt heel anders voor verschillende banken. De Rabobank gebruikt de "Rabobox", de ING Bank (voorheen Postbank) doet 't nog met ouderwetse tancodes. Vaak zijn deze systemen hooguit redelijk beveiligd. Banken sluiten verzekeringen af, omdat ze weten dat er een risico in zit.

Wat vaak heel goed gaat is geld overmaken tussen rekeningen van dezelfde bank. Zodra een transactie echter tussen verschillende banken plaatsvindt, duurt het erg lang, zodat je het gevoel krijgt dat het geld 'ergens wordt vastgehouden' (en niemand weerspreekt dit). Hopelijk kan daar een keer iets aan gedaan worden. Het is lastig als de ontvangende partij snel zijn geld nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het zou handig zijn als alle abbonementen die je ooit hebt afgesloten daarin komen te staan en dat je deze met een paar klikken kunt opzeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan zal dit ook moeten veranderen naar mijn inzien, dus geen abbonementen op de pof meer
Een fatsoenlijk overzicht van transacties, met mogelijkheid deze naar CSV format te exporteren, bijvoorbeeld voor budgetbeheer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik het niet dacht: deze site wordt gebruikt voor marktonderzoek...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik fortis, en het is echt echt handig! Enige wat ik vind dat beter is kan, is de laad tijd, dat is soms echt crap. Ook mag er bij fortis meer duidelijkheid komen wat je bij sommige velden moet invullen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
rabobank heeft geheel de site vernieuwd vindt telebankieren geweldig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe exporteer ik daar transacties uit?
BANKIEREN IN HET WEEKEND, dat zou vet zijn. Gewoon op zaterdag en zondag transacties kunnen doen (betalen én ontvangen), zonder dat er maandagochtend als transactie datum 'maandag' op staat.

ING/Postbank zuigt grote tijd. Als particulier kun je enkel TAN codes via een mobiel ontvangen (geef mij maar een lijstje op papier), en ze bewaren je transactie geschiedenis niet lang genoeg om dit voor je (uitgestelde) belastingaangifte te kunnen raadplegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bankieren in het weekend zou zeker een goed idee zijn ! maar dat betekent dan wel dat je meer moet gaan betalen voor je pas etc. ( In het weekend kosten de mensen extra geld ), De IBAN ( het overmaken naar het buitenland ) werkt soms nog wat irritant als dat wat duidelijker gemaakt kan worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bankieren in het weekend zou zeker een goed idee zijn ! maar dat betekent dan wel dat je meer moet gaan betalen voor je pas etc. ( In het weekend kosten de mensen extra geld ), De IBAN ( het overmaken naar het buitenland ) werkt soms nog wat irritant als dat wat duidelijker gemaakt kan worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik mis wat persoonlijke dingetjes op mijn pagina... ik zou het leuk vinden om geld poen te noemen, ( op de site) en een poen animatie als ik geld binnen krijg of overmaak.... gewoon, beetje opleuken. kleuren verbeteren, niet zo saai!

verder zou ik net als de bank willen kunnen zien dat er binnenkort iets binnenkomt... ( zij kunnen dat zien, de zogenaamde voorboeking)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zou een standaard export formaat moeten zijn voor internetbankier sites. Dan kan je tenminste een fatsoenlijk boekhoud programma gebruiken.