LCD-scherm, of TFT-scherm?

Vandaag een aantal interessante mensen gesproken van grote bedrijven tijdens een 'dealerdag' van een leverancier van mij. Hier kreeg ik een monstertje mee om het scherm van mijn laptop te reinigen. Nu heb ik dit in bijna 3 jaar tijd nog nooit gedaan en was erg verbaast dat dit na één behandeling een z.g.a.n. scherm opleverde. Op de verpakking staat echter voor reiniger voor LCD-schermen.

Het scherm van een laptop. Is dit een LCD-scherm, of een TFT-scherm?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is hetzelfde. TFT schermen zijn platte beeldbuizen die werken met een dunne laag vloeibare kristallen (Liquid Crystal Display, ofwel LCD)

Toegevoegd op 26-06-2009 21:58:30
Overigens, je hoeft daar niet veel geld voor uit te geven.
Een heel licht bevochtigd microvezeldoekje doet het even goed.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En welke microvezel doek raad jij dan aan?
AWM
14 jaar geleden
Zijn daar verschillen in?
Ik gebruik een 'wonderdoekje' van het Kruidvat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zit erg veel verschil in ja... En de doekjes van het kruidvat zijn verschrikkelijk slecht, enkel-laags en niet geschikt om vaker dan één á twee keer te gebruiken...
AWM
14 jaar geleden
Oke.
Ik heb een andere ervaring.
Ik gooi ze in de wasmachine als ze vies zijn en daarna zijn ze weer als nieuw. Je zou mijn TFT eens moeten zien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw vraag was of er verschil in zit en daar heb ik antwoord op gegeven. Maar zal het even duidelijker zeggen. De doek waar jij het over hebt heeft als waarde 500. Dus 500 microvezels op 1 vierkante centimeter. En ik heb er liever gewoon 6000 op een vierkante centimeter. Aangezien dit nog veel beter reinigt. En als die dan bijna 5 euro de stuk kosten dan heb ik daar geen problemen mee. En daar durft de fabrikant de garantie erbij te geven dat ze 3000 keer gewassen kunnen worden. En dat red jij met je kruidvatwonderdoekje echt niet...
AWM
14 jaar geleden
Oke, nogmaals, ik geloof je.
Alleen mijn scherm hoeft niet schoner,
dus ik zweer bij drie doekjes voor 1,99.