Gaat er geen gedeelte van je geld naar de artiesten en filmmaatschappijen,als jij gewoon betaalt aan een payserver of aan nieuwsgroepen?

bedoel dus geen nieuwsgroepen, maar volgens mij usenet, programma waarmee je download

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Er gaat geen geld van het bedrijf waar jij je betaalde nieuwsgroepen afneemt naar rechthebbenden anders dan de mensen die bij de payserver werken. Usenet is overigens een andere benaming voor nieuwsgroepen en het downloadprogramma is gewoon een stukje software zonder vaste naam (of client).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aan nieuwsgroepen kun je niet betalen, wel aan een payserver.
En die bedrijven zijn niet gek, er gaat geen cent naar een auteursrechthebbende. Waarom zouden ze?
AWM
14 jaar geleden
Als je iets brandt dan betaal je al geld aan artiesten in de vorm van een kopieerheffing.

Maar van het geld naar een payserver gaat er inderdaad niets naar de artiest.