Er zijn GV'ers die op bijna alle vragen een antwoord geven. Komen ze zo aan hun punten?

De antwoorden zijn vaak te googelen en niet waardevol.

Ik ben verbaast dat mijn vraag (nog) niet verwijderd is door een moderator. Dat is namelijk mijn ervaring.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, maar goed, als de antwoorden makkelijk te googelen zijn, dan is het sowieso overbodig de vraag te plaatsen lijkt me.

En ja, er zijn mensen die overal een antwoord op lijken te weten. Helaas zijn niet alle antwoorden die door hen gegeven worden even waardevol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik heb 254 keer het beste antwoord gegeven... En ik antwoord niet op elke vraag... En inderdaad ik heb wel eens een misser, dat klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoord is natuurlijk nogal subjectief, maar jouw 254 keer komen overeen met 8%, ik heb bijvoorbeeld 79 en 22%. Over de kwaliteit zegt het mijns inziens weinig, maar het verschil in aantallen antwoorden wordt wel heel duidelijk. Niet dat er iets verkeerd mee is om antwoord te geven als je het antwoord weet, maar er zijn dus inderdaad mensen die veel meer dan sommige anderen antwoord geven op veel of (bijna) alle vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beperking die jij hebt, die heb ik ook, ik kan 50 antwoorden geven en dan is het op, dat is de beperking en binnen je beperking is het aan jou om er gehoor aan te geven of niet... toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. ik bedoel echter dat je als je veel antwoorden geeft je inderdaad veel punten daarvan krijgt (de vraagsteller vraagt hiernaar) en ik vond jou een goed voorbeeld omdat je meer dan 8000 punten hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat XiniX... zijn er vragen waarop jij geen antwoord gegeven hebt dan?? Kan me er zo gauw niet een herinneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat je op bijna alle vragen een antwoord geeft, maakt niet uit wat. Bovendien ben je de hele dag actief, niets beters te doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@jjgjohn Tussen het antwoorden van de vragen, ben ik weg hoor... en nee ik heb niets beters te doen... :-)) @C4th, wel veel, maar echt niet allemaal hoor...
Als de antwoorden niet waardevol zijn, was de vraag ook niet waardevol. Maar het mag wel van de mods, zulke vragen stellen - dat heb ik ze recentelijk direct gevraagd.

Punten krijg je door veel vragen te stellen - dan heb je namelijk kans dat mensen "Goede Vraag" aanklikken. Punten krijg je ook door veel antwoorden te geven - dan kunnen mensen een plusduimpje geven. En je maakt natuurlijk kans dat jouw antwoord tot Beste Antwoord wordt gekozen.

Ik heb net even gekeken, ik zit nu op 165 Beste Antwoorden. Dat is 20%, en dat laatste getal zegt meer dan het eerste.

Maarreh - het is ons hier toch niet te doen om de punten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het niet om de punten gaat, is gewoon een sport bijna. En trouwens, als je via googelen een goed antwoord kan geven is het doch ook niet erg. De éen googelt beter dan een ander. Gaat om een bevredigend antwoord. Voor zover ik weet, worden de punten niet in geld omgezet ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zo komen ze aan hun punten, dat klopt en uiteraard de waardering van de antwoorden. Neemt niet weg dat voor mij het niets anders is als een spelletje, een soort open triviant en ik vind dat wel vermakelijk. Tip: Niet te serieus nemen allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor elk antwoord krijg je een punt. Dus als je op elke vraag een antwoord geeft dan krijg je veel punten. Doe je een beetje je best en formuleer je een helder betoog dan kan je ook nog extra waardering krijgen.

Een andere manier om punten te verzamelen is om vooral goede antwoorden te krijgen. Die zijn 10 punten waard.

Maar statistisch is het effectiever om hier vooral veel te antwoorden. Ik zou jouw vraag dus met ja willen beantwoorden.

Hier wil ik wel aan toevoegen dat je het nu enigzins negatief stelt. Goede Vraag wordt door een grote groep mensen bezocht waarvan een deel een zeer regelmatig terugkerende kern is. Van die kern zijn er een aantal die vaak een reactie geven en ik zie daar ook vaak hele goede tussen.

En als een vraag makkelijk te googlen is, waarom stelt de vraagsteller die dan? Om te hopen hierdoor zelf punten te krijgen als "goede vraag"? Maar nu lijkt het net of het krijgen van punten eigenlijk not done is. Voor de een is het belangrijk, voor de ander veel minder. Maar ieder individu hier heeft zijn eigen waarde. En als het te ver gaat grijpen we in ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef alleen antwoord op de vraag waar ik echt iets over te zeggen heb, niet omdat ik het sneller gegoogelt heb dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je met die punten iets kon winnen of iets dergelijks dan kan het gebeuren dat iemand op elke vraag antwoord geeft om de prijs te pakken.
mar je krijgt er niks voor en dat is beter ook anders krijg je de stomzinnigste antwoorden puur voor die punten.

en je ziet aan het antwoord meestal wel of het ge-googled is of niet,wat niet erg is als het maar betrekking heeft op de vraag en dat de vragensteller iets wijzer is geworden ,word jouw antwoord dan als beste antwoord gekozen dan kan je dat ook als prijs zien.