van het begin van een behoefte alles leveren helemaal tot het eind. Dat gaat op voor veel zakelijke dienstverlening, maar ook voor prive:

Voorbeeld: Als je op reis gaat kun je je vervoer regelen, alle hotels bellen en boeken en alle excursies zelf kiezen en regelen, bepalen waar je gaat eten, wanneer je een vaartochtje gaat maken etc, etc.

Dat is een hoop geregel die juist heel leuk wordt gevonden of juist niet.

End to end service is in dit geval een geheel verzorgde reis, inclusief de reis, alle vervoer, de excursies, maaltijden, alles is geregeld, je hoeft nergens meer over na te denken.

Afhankelijk van hoe je in elkaar zit en je geld en tijd, is het een beter of het andere.

In zakelijke regelingen is het zaak heel erg goed op te passen: wat heb ik ECHT nodig en wat NIET.
Of ze DOEN te weinig, of je BETAALD te veel, is heel vaak het gevoel als je niet alles van te voren heel erg goed doordenkt.

Nadeel is als je 'tijdens' de levering door voortschrijdend inzicht toch liever iets anders wil dan het oorspronkelijke plan. Dan is het vaak heel moeilijk of heel erg duur om de verandering door te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
end-to-end zou eigen start-to-end moeten heten, want je levert je dienst dan van het begin tot het eind, en bent aanspreekpunt (en verantwoordelijk) voor het hele traject.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je levert een compleet pakket op aan de klant.
Van eerste informatie aanvraag tot after sales service na oplevering..
Hangt wel vaak een stevig prijskaartje aan!
:-)