Kan je spelfouten maken om iemand anders te irriteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow! Alle antwoorden zijn sarcastisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sarcastisch?? Meld misbruik direct!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is IEDER antwoordt welkom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is: ''kun'' je....niet''kan'' je ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou een sop.

Het beste antwoord

Ja mijn zus haat dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Absoluut.....daarmee kan je het bloed onder mijn nagels zuigen

Toegevoegd op 11-06-2009 22:35:36
een vriendin heeft het steeds over een "goser" waar ze mee gaat daten....ze weet dat ik het haat....en helaas hou ik juist daarom van haar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat wild dan ken je dat proberen, maar ik kan geen garantie geven dat de tegenpartei zig ergerd.
AWM
14 jaar geleden
Zekr kan da, daar raak ik zelf ook helemaal 'van mee over de 'zeik'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt spelfauten tootaal niet erg hor! Kom mar op;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spelfouten kunnen me ergeren als ze heel erg duidelijk zijn.
Ik heb echter meer problemen met het gebruik van "Hun". Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen dat ze het op mijn werk goed doen. Als ze mij zien dan durven ze niet eens meer "Hun hebben..." te zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want ik mag zelf ook de één na de andere spelfout. Zo lang de andere persoon moeite heeft gedaan en heeft gezorgt dat het leesbaar is vind ik het best. Taal is vooral een middel om te communiceren. Maar ik kan me voorstellen dat anderen zich soms storen aan spelfouten van mij of van iemand anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me dat niet voorstellen. Andersom wel: iemand kan het irritant vinden dat er veel spelfouten worden gemaakt.

Overigens: het is 'iets irritant vinden' en 'je ergeren aan'!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast 'iets irritant vinden' kan iets je ook irriteren. De vraag is correct geformuleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat niet altijd op:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/431/
ag zo vaak als ik verbetert wordtd wor je moe van, dus ikke denke da je mensne bewuts kan irri teren, mog je er beheofde aan hebbuh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Irriteren is niet het juiste woord, wel valt het me meteen op. Zelfs de komma's en punten in een zin. Maar ik ben nu eenmaal een zeikerd in taal en ik houd er altijd rekening mee dat anderen iets over het hoofd kunnen zien.

Ikzelf trouwens ook, en als ik een fout van mezelf terug lees irriteert het me wel enorm. Komt vaak door te snel typen. Dyslexie komt ook veel voor, dus we moeten wel een beetje rekening met elkaar houden. En de Nederlandse taal is nu eenmaal niet altijd even simpel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, tussen "trouwens ook, en als" staat een komma teveel. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scherp! Klopt, ik zag 'm al. Achter 'en' hoeft geen komma :D De irritatie begint hier al te groeien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar !!! Wat ik hier nog het aller-allermeeste mis is een mogelijkheid je eigen schrijffouten te verbeteren. Ik ben er kampioen in en zie ze eerst vier keer over het hoofd, dus in elk stukje staan er wel een páár....aaaagh !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en het gekke is dat ik het pas zie nadat ik mijn reactie heb geplaatst. Terwijl ik het toch eerst dubbel check.
Ze kunnen me irriteren, maar ik maak zelf ook vaak fouten, met typen doe ik het weleens expres.. egt, bijvoorbeeld.. dit is sneller en makkelijker te typen..

Als jij graag fout spelt moet je dat zelf weten, door veel fout te spellen raak je eraan gewend en weet je misschien uiteindelijk niet hoe je iets goed spelt..

Als mensen zich daaraan irriteren moeten ze dat zelf weten, maar ik zou zeggen: irriteer je aan iets anders, iets belangrijkers. Als je zin hebt om iemand te irriteren en diegene haat spelfouten kan je diegene ermee irriteren..

Toegevoegd op 11-06-2009 22:55:57
Hiermee wil ik niet zeggen dat jij graag spelt, want dat weet ik helemaal niet van je.. en de kans dat je niet meer weet hoe je het echt moet spellen is denk ik niet zo heel groot.. ligt eraan wat voor woord..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch hoop ik voor je dat je ooit eens goed Nederlands leert. Je kunt 't later nog wel eens nodig hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar haal je vandaan dat ik geen goed Nederlands leer? Ik vind Nederlands een van de leukste vakken op school..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist niet dat je het leuk vond.
Da's dan weer positief.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/431/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 +sorry
want zo ben ik dan ook weer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, dankje:-)
btw, thnx voor die link,
ergeren en irriteren is moeilijk uitelkaar te halen..(ik wist dat er iets mee was, wist niet meer wat.. Nu weet ik het weer..)
Nee, dat kun je hier niet maken. Zoiets zou onbeleefd zijn en totaal respectloos naar de anderen toe. Ook al is iemand anders respectloos, ook al ben je het niet met iemands antwoord eens, dit is geen discussiewebsite.

Daarnaast vind ik het heel kinderachtig om iemand op deze manier te irriteren. Het zou eerlijk gezegd niet in mij opkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank u +1
Jza gdoe zwel vkare dtze sepelvout mnaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk kan dat. Als je weet dat iemand zich ergens vreselijk aan ergert en je blijft het expres toch doen, of dat nu een bepaald geluid is , een woord, een spelfout, dan doe je dat bewust om iemand te irriteren. Niet erg volwassen gedrag, mijns inziens.

Wat nog veel irritanter is en door iedereen als irritant wordt ervaren, is consequent je naam verkeerd spellen. Ik heb ooit een troll meegemaakt (hij is nu eindelijk geband, voor zolang het duurt....)op een forum die dat consequent bij iedereen deed. Carmen noemde hij steevast Carla, Karma, Kermen, Karlo, ik was steeds Margreet, Marlene, Marja, Marjolein, op zich weinig mis mee, maar wéten hoe iemand heet en dan zijn naam expres verkeerd schrijven of een hele verkeerde naam, dat trekt werkelijk alle bloed onder je nagels vandaan.
De respectloosheid en ongeinteresseerdheid die daar uit spreekt is hemeltergend. En ja natuurlijk deed hij dat expres, het was geen domme jongen, maar je blijft je er voortdurend aan ergeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oja zeker kan dat. Alleen niet te vaak doen.
Ik heb zelf een hekel aan spelfouten, maar dan heeft het ook te maken met wie ze maakt. Van sommige mensen kan ik het beter hebben..(kinderen, asielzoekers, mensen met dyslexie (?))
In een boek dat ik lees vind ik dat echt ergerlijk, dan denk ik daar de hele tijd aan. Als een nieuwslezer een verkeerde zinsconstructie in het ochtendnieuws maakt, wordt dat tig keer herhaalt en moet ik er van mezelf naar kijken met het gevolg: irritatie.

Maar dat was niet je vraag, ik vind het af en toe leuk om mensen op die manier te laten happen...Een leraar Nederlands (dan moet wel een deel vd groep meedoen) of bijvoorbeeld iemand die altijd hardop verbeterd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja tuurlijk datis verveld ik kan dan zo boos worden om iemad te slaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker. Mij pak je er in ieder geval wel mee.
Ik kan me ergeren aan het verkeerd gebruik van de d-t uitgang bij werkwoorden:
'ik wordt, geluk gewensd, jij bloed'.
Ik kan er niks aan doen maar ik vind het zo lelijk!