Bij politieke verkiezingen hebben mensen actief en passief kiesrecht. Actief kiesrecht houdt in dat je het recht hebt te stemmen voor een vertegenwoordiger, passief kiesrecht houdt in dat je het recht hebt je kandidaat te stellen als vertegenwoordiger. Als iemand gebruik maakt van zijn passief kiesrecht, betekent dat nog niet dat hij zelf geen recht meer heeft op vertegenwoordiging, dus wordt het actief kiesrecht niet ingetrokken. Je mag bij vrije verkiezingen stemmen op een kandidaat naar eigen keuze, dus ook op jezelf als je je kandidaat hebt gesteld.

Het stemmen op antwoorden is iets heel anders. Dat maakt zichtbaar hoeveel mensen een antwoord waardevol vinden. Daar hoef je niet zelf op te kunnen stemmen, we weten namelijk allemaal dat je je eigen antwoord waardevol zal vinden, anders had je geen antwoord gegeven. Wel krijg je, voor dat antwoord dat je ongetwijfeld zelf waardevol vindt, een punt voor het plaatsen van een antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de punten dan een minder betrouwbaar meetstelsel worden. Je antwoord overal met een letter, en geeft jezelf een punt.

Toegevoegd op 10-06-2009 17:05:40
Dat is voor moderatoren dan een tijdrovende bezigheid om alle zaken te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kunnen sommigen de zelfbevekking niet weerstaan...

Maar het is allemaal conform de richtlijnen van GV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrij simpel dan gaat iedereen op zijn eigen antwoord stemmen en dat is slecht voor het punten systeem. Immers er is over nagedacht dat er maar 1 punt wordt gegeven voor een antwoord. De bedoeling van de site is kwalitatief goede antwoorden te geven. Bovendien wees nou eens eerlijk kan jij objectief over je eigen antwoord beoordelen? Je vind je eigen mening altijd beter dan die van een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is niet echt hadig voor het punten systeem want dan heb je zo 110-200 punten