Hoe kan ik voorkomen dat de gebruikers de icoontjes verplaatsen?

Op een WindowsXP-bureaublad.
Hernoemen icoontjes is al geblokkeerd door de users geen rechten te geven in HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop.
Verwijderen icoontjes is al geblokkeerd door de icoontjes te plaatsen op 't netwerk (dit kan in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders).

Of: waar staan de x- en y coördinaten van de icoontjes ingesteld? In 't register vermoed ik... Maar waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat kun je niet.
Wat je wel kunt doen, is met een tooltje opslaan waar ze staan. Dan kun je ze op elk moment weer precies terugzetten waar ze stonden. Zie link, maar niet gratis...
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij kun je de positie van het icoon niet opgeven in het register. Wel is er iets mogelijk met NoSaveSettings zodat de gebruikers de wijzigingen niet kunnen opslaan. Wellicht een oplossing voor het probleem, na een reboot staan de icoontjes dan weer op hun plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik DeepFreeze... Je kunt daarmee van alles instellen qua gebruik en als je de pc weer opstart zijn alle veranderingen, maar dan ook allemaal weer teruggezet naar zoals jij dat wil en aangegeven had...

Dus dan blijft het verzetten mogelijk, maar blijft alleen in die sessie aangepast...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat gaat veel verder dan alleen icoontjes. Alles wat er in de tussentijd is veranderd op de PC is dan ook weer weg. Ideaal voor op scholen, maar voor de rest word je daar gek van.
De belangrijkste icoontjes onderin de balk zetten en die op je bureaublad onzichtbaar maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de benodigde icoontjes eropzetten. En dan rechtermuisknop, view --> autoarange --> vervolgens schrijf en modifyrechten eraf halen.