Waarom gaan cd/dvd rewritables nooit zo lang mee en hoe komt het dat ze zo kwetsbaar zijn?

zelfs de iets duurdere rewritables kun je maar een paar keer mee opnemen, ook al ga je er zorgvuldig mee om

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is een evenwicht tussen de dunne chemische laag dus de krasvastheid van die laag en de refelctiegraad... Hoe dunner de laag hoe sneller dat hij kan verhit worden, dus brandt... En de refelctiegraad bepaalt hoe goed de weerkaatste laserlichtdeeltjes teruggekaatst worden door de dunnen chemische laag... Er zit een crc check in, dat wil zeggen een cyclic redundancy check, dat wil weer zeggen dat per omwenteling er een getal moet kloppen die de waarden optelt, is er een verschil dan raadt de speler wat er stond en repareert hij zodoende de fouten... Is de kras te ver of te groot dan redt de crc check het niet en moet er een vreselijk geluid doorgegeven worden of erger nog een complete foutmelding van niet kunnen lezen verschijnen...

Maar de krasvastheid van de zo dun mogelijke laag bepaalt de korte levensduur, helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

DVD en CD +/- RW hebben een veel lagere reflectiegraad dan CD/DVD +/- r. het is zelfs zo dat de DVD/CD +/- RW meestal maar net voldoen aan de minimale reflectiegraad. Het levert dus al snel problemen op als er een vlekje, krasje, of vuiligehid op de CD/DVD zit. Dit komt dus omdat de CD/DVD niet meer die minimale reflectie heeft.