Dan moet je even aangeven wat je ermee wilt. Een goede laptop waar je alleen maar mee wil internetten of documenten op typen heeft hele andere specs dan een laptop waarop je zware 3D games op wil spelen.

Toegevoegd op 27-05-2009 17:02:10
Ik hoor trouwens van veel collega's dat ze allemaal erg tevreden zijn over macs. Zelf ben ik niet zo'n mac fan maar ze zien er mooi uit en doen de meeste dingen die je er mee wilt prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De poster boven mij heeft gelijk. Dat ligt eraan wat je ermee wil doen. Elke laptop is goed in vergelijking met de nieuwste laptops van 5 jaar geleden.

Als je Windows Vista op je laptop wil, zou ik gaan voor minimaal een dual-core (maakt niet heeel veel uit welke) en 1024 mb geheugen. Harde schijfruimte dat moet je zelf bepalen. Een grafische kaart moet je ook zelf kiezen. Ati wordt de laatste tijd weer meer gewaardeerd in een laptop. Zie bv. de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je een goede laptop vind. Wil je alleen wat tekstverwerken, games spelen, muziek luisteren, foto's bewerken. Wat is je budget en heb je verder nog eisen (hoeveel inch beeldscherm ed). Zoals je nu de vraag stelt is het onmogelijk een goed antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De opvolger van Vista komt er bijna aan. Als je hierop kunt wachten is dat zeker een optie. Mogelijk komen ze al na de zomer met aanbiedingen voor een gratis upgrade op moment dat Windows 7 uitkomt. Deze versie werkt veel beter op een laptop.

Voor de rest hangt prijs/kwaliteit heel erg samen. Ik zou eerlijk gezegd dat soort vragen eens onderzoeken op vergelijkende sites. Ik zal er een paar vermelden.

Toegevoegd op 27-05-2009 17:16:10
De link naar altest werkt niet goed. Hopenlijk werkt deze beter:

http://alatest.nl/reviews/laptop-computers/c3-30/?v1=local~1

Ik zag hierop een review van mensen redacteuren van Computer Totaal, dus ik denk wel dat hier experts ook aan het woord komen. Ik dacht dat computer totaal ook zelf reviews schreef.

Toegevoegd op 29-05-2009 19:20:12
Windows 7 zal vermoedelijk rond de kerst uitkomen: http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/besturingssystemen/2947064/1277048/windows-7-ligt-voor-kerst-in-de-schappen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KOOP EEN ASUS KOOP EEN ASUS SUPER GARANTIE! :)!

is die kapot binnen 2 weken niet gemaakt. NIEUWE :) met betere specs =) wordt simpel van mijn gezichtjes dus stop ik er mee! ASUS FOR THE WIN! @88!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja wat je zegt. beetje raar antwoord ps. de -1 is niet van mij ;) :D
Kijk ook even in de Computeridee van deze week. Mogelijk dat je daarna een keuze kan maken. Staat een stuk in over budgetlaptops
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een huis-tuin-en-keuken Dell Inspiron. Lekker goedkoop en snel genoeg voor de meeste standaard taken.

In mijn ervaring hebben laptops aardig wat te verduren doordat ze mobiel worden gebruikt. Ik koop dan liever een wat goedkopere laptop die ik na twee jaar vervang, dan een duur model. Ik heb daarnaast een desktop met een 24 inch scherm voor mijn web development werk.

Gamen doe je op een gameconsole en voor zaken als fotobewerking zijn de meeste laptop schermen niet geschikt, dus daar hoef je je dan ook niet druk om te maken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen komen de Inspirons goed uit de test. De service van Dell is vooral voor zakelijke gebruikers goed (die betalen er ook dik 300 euro voor), voor consumenten is de support wat minder snel, hoewel zeker niet slecht.
Ga naar de site www.laptopshop.nl en bepaal aan de hand van jouw criteria wat je wilt hebben. Zoek vervolgens de goedkoopste winkel.
Tip: Ik zou nog even wachten totdat alle laptops zijn uitgerust met Windows 7.