Welke SMS gateway provider biedt een interface waar geen CODE als prefix hoeft te worden gebruikt?

Voor een toekomstige webapplicatie wil ik gebruik gaan maken van een SMS gateway (verzenden en ontvangen).

Welke SMS gateway provider biedt een interface aan waarbij iemand die een SMS aan mijn applicatie wilt sturen geen CODE als prefix hoeft in te toetsen, maar waar ik bijvoorbeeld een eigen telefoonnummer kan gebruiken o.i.d.

Dus i.p.v.:

SMS bericht naar :

MYCODE hallo

dit:

SMS bericht naar :

hallo

Ik kan mij voorstellen dat dit vele malen duurder is dan met prefix code. Kun je wellicht ook een indicatie geven van het verschil in dit soort kosten? Waar moet ik grofweg aan denken?

Een link naar dit soort SMS providers volstaat natuurlijk ook. Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Volgens mij zijn er zowieso restricties op wanneer je betaalde content wilt doen. Je schrijft namelijk dat je ook wilt verzenden, en dat betekent meestal dat je een betaalde sms wilt versturen. Als dat niet het geval is maak je nog kans, maar voor de btaalde zijn regels opgesteld waarbij altijd middels een sms CODE aan geabboneerd / geaccoordeerd moet worden. Overigens is het ook logisch dat je met zo'n code werkt aangezien het sms-en meestal naar een kort nummer gaat en die zijn (zeer) schaars.

Wat uiteraard wel kan is een gewoon 06-nummer waar je de sms-jes op laat binnenkomen en die je met de computer uitleest en laat beoordelen, maar een professionele optie is bijvoorbeeld de firma Mollie, zie link.

Overigens blijft er bij alle providers relatief veel aan de strijkstok hangen, zeker wanneer het relatief kleine volumes betreft. In dat geval is het misschien beter om zelf een eigen recognition op te zetten en met behulp van ook weer een eigen mobieltje de retourberichten (gratis dus voor de ontvanger) te verzenden. Dan kun je op basis van nacalculatie de communicatiekosten omslaan over je klanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is er wel.
Maar dan wil je een eigen nummer.
Dat gaat gauw een paar duizend per maand kosten.

http://www.mobillion.nl/ schijnt een grote speler te zijn. Wij gaan binnenkort bij hen diensten afnemen.