Wat is het verschil tussen tandpasta merken?

Ieder tandpastamerk stelt dat zij echt veel beter zijn dan het andere merk. Wat is hier van waar? Hoe verschillend zijn die merken eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Volgens mij zeggen ze maar wat om klanten te trekken. Wat wel waar is ( bij mij dan) is die whitening in sommige tandpasta's die maken mijn tanden wel witter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Idealiter zouden we willen dat tandpasta de volgende functies had:
stof (fen) bevat welke gaatjes en tandvleesproblemen kunnen voorkomen of genezen.
aanslag verwijdert / witter maakt, zonder dat tand of kies teveel slijt of aangetast wordt.
voor een frisse adem en schone mond zorgt.
De meeste tandpasta's doen dit ook maar soms doen ze nog wat meer:
De tandpasta’s voor gevoelige tanden en kiezen bevatten stoffen die de prikkelgeleiding van de tandzenuw verminderen of stoffen die de kanaaltjes naar de tandzenuw blokkeren. Het poetsen met dit soort tandpasta’s kan inderdaad de gevoeligheid verminderen, welke het beste wekt zal u eigenlijk zelf proefondervindelijk moeten uitvinden, omdat de werking per persoon kan verschillen.

Er wordt veel geadverteerd voor tandpasta’s die tandvlees ontsteking voorkomen of genezen. Van velen is echter de werking niet duidelijk wetenschappelijk bewezen of onderbouwt. In sommige gevallen is wel een klein klinisch extra effect gevonden, maar dit is niet zo duidelijk als bijv. de vermindering van tandbederf door fluoride. Voorlopig is de gebitsreiniging zelf nog belangrijker voor het voorkomen van tandvleesontsteking dan de gebruikte tandpasta.

De tandpasta’s tegen tandsteen remmen het ontstaan enigszins, maar zijn zeker geen garantie dat er geen tandsteen meer wordt gevormd. Bij mensen die gevoelig zijn voor tandsteen blijft de mechanische verwijdering met tandenborstel en tandenstoker of rager het belangrijkst.

Van de whitening tandpasta’s is bekend dat ze beter instaat zijn om vlekken van tanden en kiezen te verwijderen dan de ‘gewone’ tandpasta’s. Dit betekent dat de kleur van de tanden niet wezenlijk verandert, maar wel het ontstaan van verkleuring wordt verminderd. Er zijn echter ook extra schurende whitening tandpasta's. Deze tandpasta's kunnen vlekken op tanden, zoals rokersaanslag ook wat beter verwijderen, maar helaas zorgen deze schuurmiddelen ook voor overmatige slijtage van tanden en vullingen. Ze laten tevens een ruw oppervlak achter, waardoor nieuwe aanslag ook weer sneller ontstaat.
Het is niet mogelijk om de beste tandpasta aan te wijzen. Het is in ieder geval belangrijk dat de tandpasta die u gebruikt fluoride bevat, speciale tandpasta’s kunnen een extra effect toevoegen. Maar bedenk wel dat de mechanische plakverwijdering (bijv. borstel) belangrijker is dan het merk tandpasta waar u mee poetst!
-----------------------------

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk niet naar het merk maar naar wat het doet/bevat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo moet een tandpasta persé fluoride bevatten? Juist niet als je het mij vraagt!!
fluoride is echt lang niet zo goed als ze beweren. meer dan 1000 medici en wetenschappers over de hele wereld waarschuwen ons, dat zelfs in de meest verdunde vorm fluoride giftig is en schadelijk voor uw gezondheid.met veel verschillende klachten, zoals bruine tanden, last van gewrichten, invloed op de schildklier, darmproblemen, aantasting enzymen, enz, enz. Bovendien, word dit middel bijvoorbeeld gebruikt in verschillende bestrijdingsmiddelen... Fluoride is een afvalproduct uit de fosfaat-kunstmestindustrie, wat ze niet in de zee konden dumpen, maar wel in drinkwater stoppen?! ... Fluor is een kankerverwekkende stof met bijkomend riscio voor botontkalking en hersenletsel. Moolenburgh, schrijver van Fluoride, the Freedom Fight: 'Wij weten dat fluor niet helpt tegen tandbederf. Alleen het glazuur wordt wat harder; de tand zelf wordt brozer en breekt makkelijker af. !!BRON: http://www.fonteine.com/tandpasta_fluor.html !!
Elk merk gebruikt iets andere stof de. 1ne voor gaatjes de andere voor tandvlees verschild van merk